КСБ и АПИ ще работят заедно по актуалните за бранша теми

Прочетена: 71

Ренета Николова

Ръководството на Камарата на строителите в България (КСБ) проведе работна среща с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Светослав Глосов. На нея присъстваха и членовете на УС на АПИ инж. Дончо Атанасов и инж. Веселин Давидов, както и експерти от Агенцията. КСБ бе представена от председателя на УС на КСБ инж. Илиян Терзиев, зам.-председателя на УС на КСБ и председател на ОП на КСБ – Бургас, инж. Николай Николов, инж. Любомир Качамаков, член на Изпълнителното бюро (ИБ) и на УС на КСБ, председател на ОП на КСБ – София, инж. Благой Козарев, член на ИБ и УС на КСБ, Иван Иванов, член на УС на КСБ, Мирослав Манолов, член на УС на КСБ и председател на секция „Инфраструктурно строителство“ към КСБ, инж. Росен Колелиев, член на УС на КСБ, изп. директор на Камарата инж. Мирослав Мазнев, почетния председател на КСБ инж. Симеон Пешов, председателя на Контролния съвет (КС) на КСБ Валентин Николов и Ренета Николова, ПР на КСБ и прокурист и главен редактор на „Вестник Строител“ ЕАД.

В началото инж. Терзиев поздрави инж. Глосов за избора му на поста и му пожела успех. „АПИ е ключова агенция за строителния сектор и доброто взаимодействие между Камарата и Агенцията е от важно значение за нас. Много са темите, които можем да обсъждаме заедно и по които можем да си сътрудничим“, каза инж. Терзиев. Той увери инж. Глосов, че може да разчита на експертния капацитет на Камарата по важните за пътностроителния сектор въпроси.

Инж. Светослав Глосов благодари на КСБ за подкрепата и подчерта, че АПИ ще работи в сътрудничество с Камарата.

„На първо място бихме се радвали да споделите информация за инвестиционната програма на Агенцията и предвидените срокове за обявяване на конкретните проекти“, каза изп. директор на КСБ инж. Мирослав Мазнев.

„Актуална за пътностроителните фирми е и темата за обявените процедури за текущ ремонт и поддържане (ТРП) на републиканската пътна мрежа – какви са новите моменти в тях и как ще бъдат преодолени проблемите, с които компаниите се сблъскваха при изпълнението на предишните договори? Какви са вижданията на ръководството в тази сфера? Ще очакваме на днешната среща да чуем информация и за напредъка при въвеждането на ТОЛ системата и свързаното с ТОЛ таксите увеличено финансиране за поддръжката на пътната мрежа, както и информация за напредъка на големите проекти, които са в ход. Стандартизирането на документите за търговете в пътния сектор също е сред приоритетите на ръководството на КСБ“, маркира акцентите в срещата инж. Мазнев.

От КСБ отново посочиха, че критерият най-ниска цена е пагубен за бранша. „Грешка беше да се хвалим, че строим магистрали на най-ниска цена за километър, това доведе до декапитализация на фирмите“, коментира почетният председател инж. Симеон Пешов. Не може да се говори за универсална цена на км магистрала, защото едни са условията при АМ „Люлин“, други при АМ „Тракия“, и съвсем различни ще бъдат при лот 3.2 на АМ „Струма“. Стойността зависи и от съоръженията, които се изграждат по трасето, единодушни бяха експертите.

Обсъдени бяха и проблемите с отчужденията, обжалванията, недостига на средства за ТРП, все по-засилващата се липса на кадри. „Без увеличение на заплатите не можем да задържим кадрите“, сподели председателят на КС на Камарата Валентин Николов.

Мирослав Манолов отбеляза, че договорите за ТРП са изготвени с активното участие на бранша, и благодари за това на ръководството на АПИ. Той подчерта, че тази тенденция трябва да продължи. По отношение на промените в Наредба 2 той изтъкна, че гаранциите следва да отчитат обстоятелството, че много често използването на инфраструктурни обекти започва, преди да е започнал да тече официалният им гаранционен срок. Манолов обърна внимание, че по договорите по Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020“ може да има проблеми във връзка с увеличената двойно цена на битума от тази, при която са сключвани контрактите. „Законът за обществените поръчки не позволява корекции на договорите за разлика от FIDIC“, посочи той и напомни, че позицията на КСБ е да се работи по договорите на FIDIC, които защитават балансирано интересите на възложителя и изпълнителя.

Инж. Росен Колелиев посочи, че има идеи за подобряване на техническите параметри на договорите за ТРП и по процедурите на провеждане на търговете.

„Подкрепям Ви по отношение на критерия най-ниска цена – тя е вредна за бранша, затова АПИ е подготвила проектите си на реални девизни цени“, посочи инж. Глосов. „Готови сме да обсъждаме в работен порядък всички теми, които са в дневния ред на бранша“, каза още той. Инж. Мазнев информира, че с решение на УС Камарата е сформирала експертна група за работа с АПИ, чийто ръководител е инж. Симеон Пешов, а в нея влизат членовете на УС Велико Желев, Мирослав Манолов, д-р ик.н. Николай Иванов, инж. Росен Колелиев, както и изп. директор на КСБ инж. Мирослав Мазнев.

Участниците в срещата се договориха за текущо взаимодействие и обмяна на позиции по всички актуални теми.

Повече за приоритетите на Агенция „Пътна инфраструктура“ четете в интервюто с инж. Светослав Глосов.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 05.07.2018. Категория КСБ. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.