17 съоръжения на автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“ се ремонтират

Инвестицията е над 143 млн. лв., които са осигурени от бюджета

Прочетена: 50

Мирослав Еленков

„17 съоръжения на АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“ се ремонтират през тази и следващата година със средства от бюджета. Инвестицията е за над 143 млн. лв.“ Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, която заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Светослав Глосов инспектира заключителния етап от строителните дейности на виадукта при тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ в посока София.

По думите на министър Аврамова тези 17 моста не са обновявани от построяването им преди повече от 30 години. „Почти всички съоръжения, които са с такъв дълъг период на експлоатация, имат нужда от основен ремонт. Направено е приоритизиране според състоянието, в което се намират. Преди всичко се търси безопасност за пътуващите“, подчерта тя. „Това, което виждаме на този виадукт, е едно добре изпълнено задание“, посочи още Петя Аврамова.

„Виадуктът при тунел „Витиня“ беше в изключително тежко предаварийно състояние. Самият ремонт, който се извърши, беше авариен“, каза инж. Светослав Глосов. Той напомни, че през 2017 г. на съоръжението е изпълнена рехабилитация и в посока Варна.

„Продължават строителните дейности и на останалите мостови съоръжения по АМ „Хемус“ в посока Варна. Амбицията на АПИ е догодина те да завършат“, каза председателят на Агенцията и допълни, че текат и СМР по АМ „Тракия“. От думите му стана ясно още, че след въвеждането на ТОЛ системата се очакват 20 млн. лв. повече за рехабилитация на републиканската пътна мрежа.

По информация от АПИ в средата на ноември е приключил ремонтът на фугите на мостовото съоръжение при 9-и км на АМ „Хемус“ в района на с. Яна. В заключителен етап са възстановителните дейности по долното строене на 6 виадукта на АМ „Хемус“ – при 33-ти км (съоръжението при тунел „Витиня“ в посока София), при 36-и км (виадукт „Коренишки дол“), на три по-малки виадукта при 37-и км и при 51-ви км (виадукт „Разлив“). Предвижда се строителните дейности на тях да приключат до средата на декември. През 2019 г. ще продължи ремонтът на съоръжението при 19-и км (виадукт „Потоп“).

От АПИ посочват, че на АМ „Хемус“ на територията на област Шумен са обновени две съоръжения – жп надлез при 364-ти км и надлез над пътя Каспичан – Енево.

Според АПИ на АМ „Тракия“ се ремонтират 7 виадукта – при 13-и, 15-и, 17-и и 18-и км (в района на с. Крушовица), 20-и, 37-и и 38-и км (в района на Ихтиман). Работата на съоръженията при 37-и и 38-и км завършва до края на 2018 г., а на останалите ще продължи и през следващата. Приключва обновяването и на моста над р. Елшишка при 89-и км. Възстановителни дейности са изпълнени и на п.в. „Мухово“ при 46-и км и надлеза при 112-и км край с. Цалапица.

Тази година със средства от бюджета на АПИ се ремонтира и виадукт „Звездица“ при 2-ри км на АМ „Черно море“. Инвестицията е близо 3 млн. лв. Очаква се при добро време строителните работи да приключат до края на 2018 г.

Близо 700 хил. лв. са вложени в СМР на моста над р. Ботуня край с. Краводер на пътя Монтана – Враца. Съоръжението е с нова пътна плоча, фуги, асфалтова настилка, ограничителни системи, тротоарни блокове и парапети.

Над 1 млн. лв. са инвестирани в изграждането на нов мост над р. Чинар дере при 19-и км на път Тополово – Поройна в област Пловдив, а над 266 хил. лв. са вложени в ремонта на две мостови съоръжения на пътя Царево – Бургас при 20-и и 43-ти км.

Със средства от ОП „Региони в растеж 2014 – 2020“ („ОПРР 2014 – 2020“) като част от отсечките, които се рехабилитират по програмата, се изгражда нов мост над р. Искър на третокласния път Червен бряг – Чомаковци. Съоръжението е с дължина близо 10 м. Предвижда се нов мост да бъде построен и над р.  Мелнишка. В момента се провежда тръжната процедура за избор на изпълнител на проекта по „ОПРР 2014 – 2020“.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 06.12.2018. Категория КСБ. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.