София става топ дестинация на картата на „Ауди“

В столицата ще се предлагат най-бързите модели на марката

Прочетена: 45

Мирослав Еленков

Шоурумът „Порше София Запад“ вече е със статут „Audi Sport дилър“ и предлага гамата от спортни модели на компанията RS и R8. Така комплексът на „Ауди“ в столицата се нарежда сред топ локациите на германската марка в света. Центърът е един от най-големите в Европа и отговаря на всички корпоративни стандарти за продажбено и следпродажбено обслужване. Освен специфичните елементи на обзавеждането шоурумът разполага и със специализирана техника за поддръжка на спортните коли, които се предлагат от висококвалифицирани консултанти.

По време на обявяването на „Порше София Запад“ за Audi Sport бе направена и премиерата за България на
новото Audi RS3 Limousine.

Автомобилът бе представен за първи път миналата година в Женева. Той е новото компактно попълнение във върховите спортни модели на „Ауди“ и е с най-мощния 5-цилиндров сериен двигател в света. Колата е с изключителна динамика и внушителна визия, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,1 сек. Дизайнът на интериора и качеството й са не по-малко впечатляващи.

Audi RS5 Coupe

пък е първият модел на Audi Sport, носещ актуалния стилистичен идиом RS. Външният дизайн е повлиян от Audi 90 quattro IMSA GTO. Напълно новият 2,9 TFSI biturbo двигател на Audi RS5 Coupe е с мощност от 450 к.с. и въртящ момент от 600 Nm. Този двигател е разработен от бял лист хартия, като той предлага изключителна сила и ефективност и ги съчетава с неподражаем RS звук. Като част от стандартното оборудване системата quattro разпределя силата между четирите колела.

Специален гост на събитието бе Емануеле Пиро.

Италианският пилот е петкратен победител в надпреварата за издръжливост „24 часа на Льо Ман“ и шампион в американските Льо Ман серии. Той разказа за 23-годишната си връзка с „Ауди“ и за трансфера на технологии и идеи в компанията между спорта и масовото производство.

„Директното впръскване на гориво в камерата на бензиновия двигател например бе развито в състезанията и след това масово навлезе в нашите двигатели. С него понижихме разхода на гориво с поне 10%”, даде пример Пиро. „С развитието на дизеловата технология в Льо Ман беше същото, като само се надявах да съм още в отбора, когато стигнем до реалното му използване в надпреварата. Това изглеждаше невероятно, но се случи, и то толкова скоро, и съм щастлив, че бях част от целия проект”, допълни той.

Пиро, който е с огромен опит, обясни, че има доста идеи и знания за състезанията, идващи от самото производство. Той изтъкна, че за успеха на „Ауди“ в последните десетилетия огромно значение има и здравата връзка между специалистите в завода, екипа на Audi Sport и пилотите. Пилотът подчерта, че съвсем не всичко е просто маркетинг. Като човек, който винаги живо се е интересувал от техника, Емануеле Пиро заяви, че е бил пленен от разработките на „Ауди“ – още от първия си тест с тяхната quattro технология през зимата между 1993 и 1994 г., от начина й на работа.

Италианецът призна, че и до днес изпитва истински възторг и дори учудване как
всеки нов модел е
по-добър от предходния.

„Не е за вярване – всеки път си мисля, че една кола е почти съвършена, отлична. Смятам, че просто няма какво повече да се иска и идва следващият модел, и той е още по-добър”, разказа Пиро, чиято кариера във Формула 1 през 80-те години включва както състезания с „Бенетон“ и „Скудерия Италия“, така и тестове и работа с тим на „Макларън-Хонда“ с Ален Прост и Аертон Сена.
Audi Sport е 100% собственост на Audi AG и е подразделение на марката „Ауди“. Audi Sport ще отговаря пряко за развитието на спортните модели от RS и R линиите, както и за специфичното им оборудване, резервни части, лайфстайл продукти и аксесоари. В света Audi Sport се предлага от 400 дилъра на марката.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 18.05.2017. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.