Ferrari на 70 – Суперавтомобилите в Лондонския музей на дизайна

Прочетена: 35

Елица Илчева

Ferrari празнува 70-годишнината си. Една от спирките през юбилейната година е Лондонският музей на дизайна, където марката е подредила изложбата „Ferrari под кожата“. Тя показва истинските бижута на бранда – от такива, произвеждани от 1947 г., до най-новите модели. Сред експонатите са редки лични вещи и архивни материали, свързани с живота на създателя им – Енцо Ферари, прототипи и моменти от автомобилостроенето.

Специални дисплеи показват историята на индустриалната ера във всичките й детайли. Допълнителен раздел е посветен на известни клиенти и фенове на италианската марка. Изложбата ще

продължи от 15 ноември 2017 г. до

15 април 2018 г.

Основана през 1928 г., компанията Ferrari Enzo произвежда машини за състезатели до 1947 г. Тогава под името Ferrari SpA Enzo започва да прави и улични спортни автомобили със сложни V12 двигатели. През 1951 г. в Брюксел е представен Ferrari 212, чийто дизайн принадлежи на легендарната Pininfarina.

Брандът всъщност винаги е търсел съчетание на скорост и уникален дизайн. Не само за машините, но и за всичко, свързано с името. Производственият център в Маранело, Италия, например представлява истински архитектурен парк с уникалните сгради на Renzo Piano и Jean Nouvel. До юбилейната година почти с 600 кв. м се е увеличила територията им, като всяко ново крило се свързва с основното здание със стъклен преход и стилово се съчетава със съществуващите.

През 2012 г. по проект на Studio Fuksas се строи изследователски център, чийто интериор, както и този на магазина в Милано, са дело на Massimo Iosa Ghini. През 2014 г. в развитието на първия хибриден суперавтомобил в историята на Ferrari взема участие 33-годишният промишлен дизайнер от Екатеринбург Данил Кузвесов.

Днес Ferrari е марка за милионери. В последно време обаче и това не стига и продажбата на колите се развива по модела на арт пазара: автосалони в най-скъпите урбанизирани територии, както и ограничен тираж на колекционерски модели. Цените са космически – за десет години те са се увеличили пет пъти. Най-популярните копия струват 50 млн. долара. За да попадат машините само в най-добри ръце, производителите правят и нещо, което е малко на границата на допустимото: те могат да отказват покупката, ако мултимилионерът, който иска тяхна машина, „не отговаря на изискванията за потенциален собственик на суперавтомобил Ferrari“.

Въпреки това, според анализаторите на Forbes, компанията е сред първите десет най-уважавани в света.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 07.11.2017. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *