Lamborghini предложи пътуване в бъдещето

Прочетена: 57

Елица Илчева

Години наред от Lamborghini са доказвали, че са способни да извадят най-радикалните и експериментални спортни модели в автомобилния свят. От митичния Miura до впечатляващите Veneno и Centenario техните лимузини винаги са събирали погледите. Сега удари часът и на

екстремния Terzo Milenio –

суперкола и истинско произведение на инженерното изкуство. Тя е кръстена „Третото хилядолетие“, защото има амбицията да представя дизайн и технологии от бъдещето.

Италианският производител е обединил сили с две лаборатории в Масачузетския технологичен институт, за да направи един възможен модел, който да е първият на електричество за марката.

По проекта е работено една година. Революционните решения започват от това за съхранение на енергията, като вместо батерии се използват „суперкондензатори“, които имат по-висок енергиен капацитет и могат да се презареждат по-лесно благодарение на генератори, които улавят кинетичната енергия на движещия се автомобил. Шедьовърът има не един, а цели
четири двигателя –
по един за всяко колело, разположени отпред и отзад и с наистина революционно ниско тегло.

Промяна има и по отношение на използваните материали за купето, което е изработено от ново поколение въглеродни влакна. Любопитното в случая е, че реално цялата структура на колата служи и за съхранение на енергия, която да се ползва за задвижване. Въглеродното тяло запазва електрическата енергия чрез нанотръби, разположени между листовете от въглеродни влакна.

по-малко интересна е възможността на иновативният материал

да се самовъзстановява след одрасквания
и леки удари.

Разбира се, моделът има и автономен режим на шофиране, включително и на писта.

Това невероятно бижу е чисто експериментално, но дава насоки какви ще са колите на марката в близко бъдеще. За цената нищо не се говори – произведена е само една бройка (засега), която просто не се продава…

Знаете ли, че…

Легендата за най-желаната от всички богати мъже марка в историята на автомобилизма тръгва от обикновена разпра – производителят на трактори Феручо Ламборгини, който в началото на 60-те години имал няколко компании и можел да си позволи покупката на скъпи автомобили, вдига скандал на Енцо Ферари, че личното му Ferrari постоянно се чупело. Двамата стигнали почти до бой. Енцо отпратил Сеньор Трактор, както бил известен тогава Феручо, с пожелание да продължи да се занимава с трактори, защото нищо не разбира от спортни коли. Ламборгини ядосано му отвърнал, че ще му покаже как се прави спортна кола. Върнал се във фабриката си, разглобил трансмисията на своето Ferrari 250 GT и видял, че съединителят е от същата фирма, която снабдява и неговите трактори. В складовете си пък открил част, която пасва и така си решил проблема.

След известно време Феручо решава да започне собствено производство на спортни коли, като привлича за своя проект талантливия инженер Джото Бидзарини (Giotto Bizzarrini), разработвал преди това V-образен 12-цилиндров двигател за Ferrari. Ламборгини искал първата му кола да е с такъв двигател.

Моделът на дебютния му 350GTV е по дизайн на студиото на Франко Скалионе (Scaglione-Touring). Прототипът е представен на автоизложението в Торино. След повече от половин век Lamborghini вече е единица мярка за лукс, екстравагантност и класа.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 28.11.2017. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *