Трендовете на 2018: Какво влиза и какво излиза от модата в интериора « Строител | Строител

Трендовете на 2018: Какво влиза и какво излиза от модата в интериора

Прочетена: 67

Елица Илчева

Масовата индивидуализация – това е главният тренд за 2018-а в областта на интериора. „Дизайнът не е за всички, но е за всеки“, възкликва Винсент Грегоар, креативен директор в NelliRody, агенция, занимаваща се с проучване и предвиждане на тенденции и стилове. Според него в настоящата година дизайнерите ще търсят олекотяване на интериора, който отдавна е микс от стилове и стилистики, но сега повече от всякога ще изразява личността и нейните пристрастия. Призивът звучи така: „Игнорирайте тенденциите, персонализирайте и проявете емоциите си!“. Това не е проста задача, предвид че в световен мащаб масово се намалява средният размер на апартаментите, а градските къщи стават все по-компактни. Умовете на проектантите са ангажирани с всичко, което ще помогне на модерните номади да се разполагат в малко квадратни метра, без да губят комфорта. Това значи да проектират модулни дивани, сгъваеми маси и легла и скрити кухни.

Обобщено може да се каже, че особено значение ще се отдава на технологични нововъведения – многофункционални устройства, домакински роботи, уреди с достъп до интернет. Тавански лампи, чайници и хладилници са контролирани от смартфона. Новото поколение дизайнери ентусиасти слага черта на фалшивия промишлен шик и лофт, както и на стила „брилянтен хотелски блясък“. Бежовият интериор най-накрая е напуснал домовете, давайки възможност за цвят и орнаменти. Концепцията за „декориран интериор“ също излиза от мода. Хората искат сами да се докажат като дизайнери. Идеята за стилизиран, умишлено декориран интериор с „правилно“ подредени натюрморти, изглежда, е остаряла.

Максимализмът

В 2017 г. модните дизайнерски студия показаха незабравими екстравагантни интериори. Контрастните принтове и орнаменти, мощният микс различни стилове и отказът от минимализма, вдъхновен от скандинавците, доминираха в последните години. „Максимализмът още не е набрал сила на общо потребителски стил, но съвсем скоро и това ще стане. Хората чувстват нужда да изразят себе си, а той им позволява да го направят. Те вече не желаят да им се разказват истории, а искат да си ги разказват сами, да съпреживяват и да се наслаждават на собствения си опит“, казва Винсент Грегоар. По думите му ритъмът на живот се ускорява все повече, смесват се понятията за добър и лош вкус, както и високите и ниски брандове, а фантазията се разкрепостява.

Паралелните вселени и безкрайността

Дизайнерите, архитектите и производителите на мебели създават цветни и приказни пространства, които ни пренасят от напрегнатия метрополитен до паралелни вселени – топли, странни и екзотични. Под влиянието на тази тенденция мебелите придобиват ярки, смели цветове, по повърхностите играят отражения. Потребителят е поканен да говори за интериора като за фантастично, чувствено преживяване.

„Цифровата революция също променя правилата“, споделя още Грегоар. „Ставайки стилисти, ние работим върху образа и се грижим за собствената си къща като за „изложбена зала“, където се проявяват нашият живот и хобита. Интериорът вече е в името на рамката, която ще обожаваме и мразим, но ще публикуваме в социалните мрежи и ще очакваме лайкове. Театрални ефекти, нарцисизъм и декоративен ексхибиционизъм – това очакваме от напредналите потребители през сезона 2018/2019“, подчертава Винсент Грегоар.

Миналият век ще се „преиздава“ и ще става по-скъп. Модата на следвоенния модернизъм, наричан модернизъм с човешко лице, няма да ни напусне и през 2018 г. Мебелите са станали много по-заоблени и женствени, а вещите в духа на 30-те и 50-те години са смело свързани с по-късни такива от епохата на буржоазните бохеми на 70-те и радикалистите на 80-те, като Memphis.

Капсулни, модулни,
скулптурни модели

Все повече производители използват интердисциплинарен подход, като в производството на всеки отделен предмет включват едновременно художници, архитекти, модни дизайнери. Продуктите на сътрудничеството излизат в малки серии, подчертавайки елитаризма и уникалността си.

Дивани и кушетки, рафтове и ниски маси раждат причудливи връзки като японски пъзели. Моделите в духа на Lombrico, B&B Italia, известни като „безкрайните“ дивани от Марко Занузо, един от най-популярните през 70-те години, ще украсяват пространствата.

Скулптурни мебели, създадени със странни асиметрични пропорции, или такива, директно напомнящи на абстрактни творби, също са на гребена на вълната. Колекционерските неща обаче трябва да остават единични в пространствата.

Несъвършеното съвършенство

Все повече ще се обръща внимание на неща, направени от хора, а не от машини. Ще триумфират такива, създадени чрез използването на занаятчийски и древни техники, разбира се, в съчетание с най-новите технологии или материали. Декораторите си спомнят японския принцип wabi-sabi, където акцентът е върху предмети, направени с вродени несъвършенства и подчертано чувство за автентичност.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 05.02.2018. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.