Победителите на Wienerberger Brick Award 2018 впечатлиха със смели и креативни архитектурни концепции

Бяха подадени близо 600 проекта от 44 страни, като фокусът тази година беше европейски

Прочетена: 46

Снимка Eric Deron

През 2018 г. „Винербергер” връчи за осми път международно признатата награда Wienerberger Brick Award. В тазгодишното издание бяха подадени близо 600 проекта от 44 страни, като фокусът през 2018 г. бе европейски. Призът предоставя на архитекти от цял свят възможността за представяне на модерна и иновативна архитектура с керамични материали. Конкурсът цели да обедини архитекти и хора със сходни интереси, да сподели дизайнерски концепции и да изследва нови начини за изпълнение на идеите в тях.
Наградите, в размер на 34 000 евро, бяха разпределени в пет категории –
„Усещане у дома”, „Да живеем заедно”, „Да работим заедно”, „Споделени обществени пространства” и „Нестандартно решение”.
Последната е насочена към иновативни концепции и начини за използване на тухли, нови строителни технологии или използването на тухли по поръчка и непознати орнаменти в проекта.
„Предоставените тази година проекти впечатлиха журито с иновативен дух и качество. Те представляват смели и креативни архитектурни концепции за устойчиви и перспективни жилищни пространства, но винаги вземайки предвид най-важната точка в архитектурата – индивида. При създаването на ново жилищно пространство основният фокус трябва да бъде върху човека и неговите нужди. Горди сме, че толкова много иновативни градски проекти отговарят на настоящите обществени предизвикателства, като използват естествени керамични строителни материали, за да създадат достъпна и висококачествена жизнена среда”, коментира Хаймо Шойх, изп. директор на Винербергер АГ, описвайки международните проекти.
Според организаторите архитектурата има важната посредническа роля да конфигурира връзките между хората и околната среда. „Необходимостта от иновативни подходи и създаването на привлекателна жилищна и работна среда се вижда особено ясно в градските райони. Архитектурата трябва постоянно да се преоткрива, като работи с нови форми, материали и концепции. Освен естетическите стремежи съществуват и строги технически правила и все по-високи изисквания за качество. В наше време темите за устойчивостта, като например енергийно ефективни сгради и възможностите за рециклиране, са очевидни и задължителни. В същото време достъпността на жилищата е основен аспект, който трябва да се има предвид“, посочват още от „Винербергер”.

Снимка Filip Dujardin
За да минимизира ефекта от повторението във фасадите на „Весткаай Кули 5 & 6”, един прост мотив в зидарията е представен със зашеметяващ ефект

Снимка Filip Dujardin
За да минимизира ефекта от повторението във фасадите на „Весткаай Кули 5 & 6”, един прост мотив в зидарията е представен със зашеметяващ ефект

Снимка Peter Cook За да минимизира ефекта от повторението във фасадите на „Весткаай Кули 5 & 6”, един прост мотив в зидарията е представен със зашеметяващ ефект

Тази година два проекта получиха голямата награда.
Едната е за
„Весткаай Кули 5 & 6” на архитектурно „Студио Тони Фретън”.
Разположени в Белгия, те са част от по-голям жилищен проект в новоразвит квартал. Благодарение на използваните тухли е създаден цялостен монументален израз, съчетан с индивидуална фасада. Проектът печели и в категорията „Да живеем заедно”.
Вторият носител на голямата награда e

Снимка Rory Gardiner
Фасадата на Музея на изкуство Basel Extension се състои от изпечени тухли. Изначално червените и жълти тонове са извлечени с азот, за да се превърнат в сиви нюанси

Музеят за изкуство Basel Extension от „Крист & Гантенбайн”,
който се вписва добре в съществуваща сграда. Отделената сива тухлена конструкция е свързана с основното здание чрез подземна зала. LED светлините са интегрирани в релефните канали, изработени от моделираните тухли на фасадата – информирайки минувачите за текущите изложби. В допълнение, този проект е пръв и в категорията „Споделени обществени пространства”.
В категорията „Усещане у дома” бе отличена

Снимки Stijn Bollaert
Покривът на „Атлас Хаус” би могъл да носи голяма сфера – ето защо се нарича така

„Атлас Хаус“, дело на „Монаднок”, Холандия.
Обектът представлява частно жилищно пространство, организирано на три етажа на малък парцел. Той дава добър отговор на въпроса: как може да се построят частни качествени жилища с малък мащаб? Тухлената работа (и отвън, и отвътре) е отлично пригодена за къщата и в най-малкия детайл.
„Tropical Space” е работно и жилищно пространство на известен керамичен творец във Виетнам. Проектът е на студио „Тера Кота” и е победител в категория „Да работим заедно”. Представлява тухлен куб в подножието на река, където рафтовете от бамбук защитават творбите в случай на наводнения. Необичайната облицовка на фасадата привлича вниманието и позволява на вятъра да премине и охлади работното пространство естествено. Сградата съчетава работна и домашна атмосфера.
Най-добрият проект в категория „Нестандартно решение” е

Снимка Robin Hayes
Извитата форма на фасадата на завода „Вертен Биоенергия“ обединява различните му части, като същевременно намалява акустичните и визуалните му въздействия

Снимка Robin Hayes

заводът „Вертен Биоенергия CHP“ на архитектурно студио „U. D. Urban Design & Gottlieb Paludan“.
Обектът се намира в Стокхолм и е най-голямата централа за комбинирано производство на биогорива в света. Той допринася значително за намаляването на емисиите на CO2 в града. Надземната част на завода е облицована в извита фасада с вертикални керамични елементи.

Снимки Nicolás Esteban Campodonico
В равнините няма камъни или гора, само земя. Тухлите са „естественият” материал на пампасите, така че това е единственият материал, използван в параклиса „Сан Бернардо”

Носителят на Специалната награда,
параклисът „Сан Бернардо” на „Nicolás Campodonico Estudio“,
е истински шедьовър. Той е посветен на покровителя на малка общност, която се намира близо до мястото, където е издигнат – в аржентинската пампа. Вътре няма течаща вода и електричество. Единствено светлината от слънцето и природата определят атмосферата. Слънчевата светлина, заедно с два дървени стълба, образуват сянката на християнски кръст върху източната стена веднъж на ден. Обектът е в категория „Споделени обществени пространства”.

Снимка Adrià Goula
Покривът и части от фасадата на старата църква „Виланова де ла Барка” са построени наново. Липсващите стени са изградени много внимателно от тухли

Снимка Adrià Goula

Снимка Adrià Goula

 

 

 

 

 

 

 

 

Възстановяването на
старата църква „Виланова де ла Барка” от студио „AleaOlea архитектура & пейзаж”
печели втората специална награда. Изградена в началото на XIII век, църквата е разрушена по време на Испанската гражданска война. Обновяването й е един необичаен подход към историческите сгради. Този проект показва гъвкавостта и адаптивността на тухлите и създава уникален диалог между настоящето и историята. Проектът е включен в категорията „Нестандартно решение”.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 07.06.2018. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.