Завръщането на хавайката – любима на всички мъже

Прочетена: 42

Елица Илчева

Независимо дали смятате да прекарате отпуската си на сърф в Калифорния, да почивате на тропически остров, или да останете цяло лято на работа – трябва да знаете едно. Тази година хавайската риза е задължителна за гардероба Ви, след като влезе в сезонните колекции на най-престижните марки като Louis Vuitton, Kenzo и др., а модистът Драйс ван Нотен качи на подиумите и вариант за официални събития. Двустранният модел на Kenzo от това лято гони ефекта на уникална смесица от култури, която дрехата носи, докато вариантите на модиста Ван Нотен са по-далеч от традиционната алоха, но препратката е повече от ясна.

Колкото и да е възприемана като отпускарско облекло, хавайката с десетилетия е любима на всички мъже.
Създател на феномена aloha shirt е Елъри Чан,

потомък на китайски имигранти, който в разгара на Голямата депресия завършва Йейлския университет и се връща в родния си Хавай, за да направи собствена компания за ризи. Той започва да ги шие от непродадени кимона, които намира на безценица. Туристите буквално полудяват по широката дреха с ярки тропически отпечатъци, които вървят и като сувенири. Любопитно е, че самите обитатели на острова посягат към тях малко по-късно. Чанг регистрира името като своя търговска марка и пуска aloha shirt в масово производство.

Цветната риза всъщност е компромис между два ключови абсолюта на съвременната мъжка мода –
градски стил и класика.

Лесно е да се комбинира с почти всичко, изглежда умерена, но не обикновена. Традиционни отпечатъци върху нея са комбинациите от тропически цветя, растения и океански пейзажи. През 1950 г. Алфред Шахин, производител на алоха ризи, започва да прави платове с принтове, създадени от професионални художници. Точно в такава Елвис Пресли се появява на корицата на албума си Blue Hawaii, а президентът Хари Труман позира за списание Life през 1951 г.

През 80-те години хавайските ризи постепенно излизат от модата. Въпреки това дизайнерите не са обезкуражени, защото Ал Пачино облича хавайка във филма „Белязания“, а Леонардо ди Каприо – в „Ромео и Жулиета“. И, разбира се, всеки си спомня Джим Кери в ролята на „Ейс Вентура: Зоодетектив“. Любопитно е, че във всяка една от тези успешни киноленти хавайската риза служи като символ на бунт и бохемски характер на героя. А това лято е наистина лятото на голямото завръщане.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 09.08.2018. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.