Bugatti пусна нов лимитиран звяр

Прочетена: 48

Елица Илчева

След като през 2016 г. Bugatti изкара на пазара хипер автомобила си Bugatti Chiron, кръстен на един от най-известните пилоти на марката – Луи Широн, който и до момента е най-бързата шосейна кола в света, сега компанията обяви и новия си модел – Bugatti Divo. Супер спортното превозно средство носи името на френския състезател Албер Диво, който през 20-те години на миналия век два пъти печели прословутото състезание „Тарга Флорио“ по планинските пътища на Сицилия с Bugatti.

Bugatti Divo ще бъде изключително лимитиран,

едва 40 бройки, като всяка от тях струва 5 млн. евро. От фирмата съобщават, че без да са готови, колите вече са разпродадени на хора, които притежават и Chiron.

В случая на Divo говорим за автомобил, едновременно и по-бърз, и по-бавен от Chiron, върху който е базиран. Как се получава така? Chiron е създаден с идеята да е изключително комфортен, като същевременно ускорява до 100 км/ч по-бързо, отколкото самолет Boeing 747 при излитане. Това означава, че на права отсечка колата е умопобъркващо пъргава и въпреки електронното ограничение до 420 км/ч реалната върхова скорост е повече от 450 км/ч.

Divo от своя страна е с електронно ограничение до „само“ 379 км/ч. Той обаче може да премине през прословутата пръстенообразна писта Nardo, която се използва при разработката на спортни коли от висок клас, с осем секунди по-бързо от Chiron.

Инженерите на компанията са отделили месеци в опити да направят Divo възможно най-бърз при завоите.

И това е постигнато чрез премахване на около 35 кг от тежестта и осигуряване на 90 кг повече притискаща сила (downforce). Машината притежава същия осемлитров 16-цилиндров двигател с 1479 конски сили като Chiron, но благодарение на новите си аеродинамични елементи генерира около 455 кг обща притискаща сила. Мислете за това като за обърнат самолет – вместо да издига колата, за да полети, тя я притиска към земята при завои. Повече притискаща сила се равнява на повече скорост, когато се взимат завоите. Оттам идва и разликата. Или както казва президентът на Bugatti Щефан Винкелман: „Divo е създаден за завои“.

Въздухът може да е от основно значение за скоростта на Divo, но също така играе основна роля и при спиране.

Има четири различни зони, от които въздухът се насочва към спирачките, за да ги поддържа хладни и да не прегряват.

В задната част на колата е масивният 180-сантиметров заден спойлер, който е с 23% по-широк от този на Chiron. Неговата височина може да се регулира автоматично в зависимост от избрания режим за шофиране и условията на пътя.

Същевременно налице са множество козметични промени, чиято идея е да са своеобразен поклон към работата на Bugatti в началото на XX век, когато компанията изработва купета на автомобили и ги прикрепя към съществуващи шасита. Промяната в дизайна има за цел да покаже, че Divo е самостоятелна кола, а не просто някаква модификация на Chiron.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 01.10.2018. Категория Лайф. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.