Отварят финансов инструмент по ОПИК с бюджет 40 млн. евро

Той може да осигури достъп до алтернативно финансиране за МСП с високи темпове на развитие

Прочетена: 51

„Фонд мениджър на финансови инструменти в България“ ЕАД (ФМФИБ) стартира пазарни консултации по финансов инструмент „Фонд Мецанин/Растеж“ (ФМР). Това е третият пореден публикуван финансов инструмент, съфинансиран по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014 – 2020” (ОПИК) от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), съобщиха от пресцентъра на Министерството на финансите. Целта на консултацията е да се постигне оптимална структура на ФМР, отчитайки актуалната ситуация на пазара, нуждите на потенциалните финансови посредници, заинтересованите частни инвеститори и предприятията, търсещи достъп до подобен вид финансиране.

Със стартирането на консултациите по този инструмент към пазара е насочен над 80% от общо предоставения за управление от ФМФИБ ресурс по дялови и квазидялови финансови инструменти по програмата.

Инструментът „Фонд Мецанин/Растеж“ е с бюджет 40 млн. евро от „ОПИК 2014 – 2020 г.”, като се очаква да бъде привлечено частно финансиране от близо 27 млн. евро. Фондът ще инвестира в малки и средни предприятия (МСП) с потенциал за растеж и в зряла фаза на развитие предимно чрез дялово и квазидялово участие.

Той може да осигури достъп до алтернативно финансиране за МСП с високи темпове на растеж и с планове за разширяване на дейността в България и чужбина, да подпомогне разширяването на производството и капацитета, както и развитието на нови продукти, се посочва в съобщението.

Наред с това от министерството съобщават, че инструментът ще обърне особено внимание на укрепването на управленския капацитет, корпоративното управление и системите за отчетност на финансираните предприятия с цел повишаване на конкурентоспособността.

Стартиралият пазарен тест цели оптимизация на структурата на „Фонд Мецанин/Растеж“, за да отговаря на пазарните нужди, и е насочен към заинтересовани страни като например фонд мениджъри, инвеститори, потенциални крайни получатели и други.

С цел по-ефективното провеждане на потенциалните дискусии във връзка с характеристиките на продукта е препоръчително участниците в интервютата да подготвят кратка инвестиционна презентация или обобщена информация относно пазарните възможности, потенциалната инвестиционна стратегия и инвестиционни процеси.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 05.03.2017. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.