Кръгла маса по транспорт, регионално развитие и благоустройство се провежда в Пловдив (на живо)

Прочетена: 23

Кръгла маса по транспорт, регионално развитие и благоустройство се провежда в момнета в Пловдив. Сред гостите на събитието е лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.

В него участват и бившите министри на ГЕРБ Ивайло Московски, Владислав Горанов и Лиляна Павлова.

„Пловдив може да се превърне в център на жп транспорта в следващите години. Но разходите в транспорта трябва да са разходоориентирани“ , заяви пред събралите се Ивайло Московски. Той допълни, че разчита на концесионната политика, тъй като не е работа на държавата да ръководи транспорта. Но инфраструктурата трябва да остане държавна, допълни Московски. Политически ще подкрепим Национална транспортна камара, но инициативата трябва да е ваша, заяви той. ГЕРБ е готов да извади част от административните дейности – лицензионните и сертификационните режими, които са корупционни, и да се прехвърлят на тази камара, обясни Московски. Субсидиите, които се разпределят по региони за транспортните компании ще изработим нова методика, за да няма напрежение между отделните общини и ако получим вашето доверие да управляваме, ще го направим, обеща Московски. Ще въведем и диемес системата за жп и водния транспорт, обеща той.

Лиляна Павлова на свой ред обеща да продължат инвестициите в района в 4 области, сред които ВиК структурата, тол системата и санирането, на обща стойност над 300 млн. лева. Тя акцентира върху професионалното образование и обеща финансиране на гимназиите в Пловдив, за да може бизнесът да се включи в образователния процес. Ще осигурим 100 млн. лева инвестиции във ВиК сектора, за да продължи водният цикъл, заяви тя. Пътят Пловдив-Асеновград трябва да стане четирилентов и това може да стане до края на годината, защото трафикът там е тежък, продължи Павлова. Важен е и обходът на Пловдив – връзката на магистрала Тракия с бъдещия участък до Асеновград, защото градът и неговата икономика се задъхват, обясни тя, като допълни, че проектът се усложнява и оскъпява от изграждането на участъци от пътя на две нива. Павлова акцентира и върху новата система за заплащане от шофьорите – въвеждане на електронна винетка от дата до дата, а за камионите – контролна такса за изминато разстояние, което ще увеличи приходите. И тези, които рушат и пътуват най-много, ще плащат най-много – така очакваме двойно увеличение от парите от такси. Те могат да достигнат общо до милиард годишно, а парите ще отидат и за инвестиране във второстепенните пътища, разказа Павлова. По отношение на санирането обясни, че не могат да смогнат на желаещите.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 15.03.2017. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *