Оздравяват БДЖ

Прочетена: 229


„Европейската комисия е дала в петък разрешение на българското правителството да подпомогне Български държавни железници (БДЖ ЕАД) с 224 млн. лева, безвъзмездна помощ за завършване на реформите в дружеството“. Това каза на брифинг Велик Занчев, зам.-министър на транспорта, информационните технологии съобщенията.

Той уточни, че това е единственото по рода си разрешение от 2007 г. и признание за успешните реформи, които дружеството е извършило от 2010 г.- насам. С него на практика железницата става приоритет на държавата, получило е признанието на ЕК и е доказало надеждността си. „От тук нататък започва тежката част – преговорите с Министерството на финансите и начертаване на финансовите схеми, по които парите да достигнат до дружеството“, коментира зам.-министър Занчев.

Зам.-министърът обяви, че в следващ план холдингът ще продължи работа за увеличаване на инвестициите. Подходът ще бъде сменен от преди, когато държавното дружество е взимало търговски кредити и чрез тях е инвестирало. Сега ще се инвестира чрез капиталовия трансфер, т. е. чрез държавата.

През септември т. г. ще се инвестира в закупуването на нов подвижен състав от около 15 мотрисни влака. В момента професори от УНСС и ВТУ работят заедно със специалисти от НКЖИ, за да се оформи визията за това какви мотриси и влакове са нужни на дружеството, за да придобие то вид на европейска компания и да предлага адекватна услуга. С течение на времето инвестицията за нови влакове трябва да нарасне до над 400 млн. лева.

В момента се изпълняват няколко обществени поръчки за ремонт и модернизация на остарелите локомотиви, казаха от БДЖ. Това ще продължи, докато не се модернизира напълно железницата.

С държавната помощ от 224 млн. лева ще се погасят задълженията към банките кредиторки и облигационерите, с 97 млн. лева ще бъде покрит дългът към НКЖИ, уточни Занков.

За покриване на дълговете си БДЖ разчита и на парите от концесията на Летище София.

Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ, припомни, че през 2010 г. се е говорело за фалита на БДЖ с над 850 млн. лева задължения на дружеството, днес те са чувствително намалени – до 412 млн. лева. Компанията е преструктурирана, предприети са над 300 мерки, за да достигнем до тази финална права по спасяването на БДЖ – погасяване на задълженията му.“По този начин ще намалим значително загубите, а капиталовата структура ще се нормализира“, посочи Владимиров.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 20.06.2017. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *