Николай Нанков: Необходим е трети мост, свързващ България с Румъния

Прочетена: 86

„Необходим е трети мост, който да свързва България с Румъния. Имаме насрочена среща на 3 октомври между двете правителства. Тогава ще обсъдим и детайлите на бъдещия проект. Логично е този мост да бъде над Русе, тъй като това е връзката между Европа, Санкт Петербург с Близкия Изток и с Югоизточна Европа”, заяви в студиото на „Здравей, България” регионалният министър Николай Нанков.

Той коментира и изграждането на магистрала „Хемус”.

„Работим усилено, за да завършим изцяло магистрала „Хемус” до 2025 г. Остават ни общо 250 км, които трябва да бъдат направени. Започнахме вече първите 9 километра от Ябланица до Тетевен. До края на годината планираме да имаме проект за още 50 км. – до разклона Ловеч – Плевен”, добави Нанков.

Относно тол таксите, регионалният министър коментира: „Моторните превозни средства до 3,5 тона ще останат на винетния режим. Докато автобуси и камиони над 3,5 тона ще попаднат в тол системата и ще заплащат тол такси. Като автобусите ще бъдат на по-специален режим. Огромната тежест ще бъде поета от големите тирове. Винетките остават, но те ще бъдат електронни. Няма да се използват хартиените стикети, които в момента се залепват на предното стъкло на превозното средство. Освен това в пиковите часове и в летните месеци, ще се въвеждат по-високи такси за тежкотоварните автомобили”.

Министър Ннаков коментира и промените на движение, които ще станат факт от новото трасе на магистрала „Струма” в района на Кресна. Предвижда се пътуващите към Кулата да използват досегашния път край Кресна, като пътят ще бъде разширен до 3-лентов. Новото трасе, източно от Кресненското дефиле, ще бъде предназначен за автомобилите, пътуващи в посока Кулата-София.

„За нас е най-важно да има магистрала, защото тя ще даде голям тласък за развитието на икономиката и местния бизнес”, заяви за „Здравей, България” кметът на Община Симитли Апостол Апостолов.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 11.09.2017. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *