Държавна агенция „Електронно управление“ и Централната избирателна комисия представиха проекта за дистанционно електронно гласуване

Очаква се през декември 2017 г. да бъде обявена процедура на открит избор на изпълнител за изграждане и внедряване на системата за електронен вот по интернет

Прочетена: 25

Проектът  „Изграждане и внедряване на пилотна система за дистанционно електронно гласуване“ с бенефициент Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ), в партньорство с Централната избирателна комисия, беше представен на встъпително информационно събитие. Дейностите по проекта се изпълняват съгласно определените срокове, а успешното му изпълнение ще насърчи дигитализацията на административните процеси, обработката на огромни масиви от данни, свързани с изборния процес, и ще повиши доверието в институциите.

„Дистанционният електронен вот не отменя гласуването с хартиена бюлетина, а предоставя на гласоподавателите бърза, достъпна и по-ефективна от гледна точка на грешки и разходи алтернатива, въпреки недостатъците, свързани основно с дигиталната грамотност и киберсигурността“, коментира Иван Модев, директор на Дирекция „Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление“ в ДАЕУ.

Резултатите от проучването и анализа на добрите практики за електронно дистанционно гласуване се очакват в началото на ноември т.г. и ще бъдат обявени публично до средата на същия месец, когато ще се проведат и симулациите на дистанционен електронен вот, посочи ръководителят на проекта Силвия Митева. С тази дейност ще приключи и първата фаза на проекта. Експертите очакват през декември 2017 г. да бъде обявена процедура на открит избор на изпълнител за изграждане и внедряване на самата система за електронен вот по интернет.

Предвижда се бъдещият изпълнител, разработчик на пилотната система за електронно дистанционно гласуване, да проведе и обучение на администратори за работа с нея.

Съгласно разпоредбите на Изборния кодекс, до края на 2018 г. трябва да се проведат три експериментални дистанционни електронни гласувания, на които да бъде тествана системата. Въвеждането в реална експлоатация е планирано на изборите за български представители в Европейския парламент през 2019 година.

            Общата стойност на проекта е 1 499 959 лв., с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Срокът за изпълнение е 31 декември 2018 година.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 20.10.2017. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *