Отвориха офертите за модернизацията на 31,5 км от път I-8 между ГКПП „Калотина” и Сливница

Прочетена: 68

Свилена Гражданска

В Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) бяха отворени офертите на участниците в две обществени поръчки, съобщават от пресцентъра на АПИ. Първият търг е за избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство на „Модернизация на път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път от км. 1+000 до км. 15+500 и етапна връзка“. Индикативната стойност е 141 667 715 лв. без ДДС. Част от средствата са осигурени от Механизма за свързване на Европа. По процедурата са подадени 12 предложения. Отворените оферти, по реда на постъпването им в деловодството на АПИ, са на ДЗЗД „Виа Милитарис Баланстра“ с участници „Автомагистрали Черно море“ АД и „Автомагистрали Хемус“ АД; „Инжстройинженеринг“ ЕООД; „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД; „Хидро-вод строй“ ДЗЗД, в което са „Хидрострой“ АД и „Водстрой 98“ АД; Обединение „Калотина 2017“ с участници „Гранди Лавори Финкосит СПА“ и Х.С.С. ЕООД; „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, в което влизат „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о.“, Полша, и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД; Обединение „Калотина – София“, съставено от „Джи Пи Груп“ АД, „Контратас Иглесиас“ АД и „Трансконсулт-22“ ООД; Обединение „Геопът Изток“, в което са „Пътстрой-92“ АД и „Геострой“ АД; „ИСА 2000“ ЕООД; Сдружение „Калотина I“ ДЗЗД с участници „ПСТ Груп“ ЕАД и „Аква модул“ АД; ДЗЗД „АПВ Калотина СОП 1“, в което са „Пътища Пловдив“ АД, „Агромах“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД; „Трейс Груп Холд“ АД.

Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и аварийна. При км. 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към Интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман. Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни.

12 са и отворените оферти за избор на изпълнител за изготвянето на технически проект и строителство на „Модернизация на път I-8 Калотина – п. в. Храбърско от км. 15+500 до км. 32+447,20 и етапни връзки“. Това е участъкът между Драгоман и Сливница с дължина 16,98 км. Индикативната стойност е 117 млн. лв. без ДДС и ще се финансира от републиканския бюджет.

Отворените предложения, по реда на постъпването им в деловодството на АПИ, са на ДЗЗД „Виа Милитарис – Хер“, в което са „Автомагистрали Черно море“ АД и „Автомагистрали Хемус“ АД; „Инжстройинженеринг“ ЕООД; Консорциум „Страбаг БП“ ДЗЗД с участници „Щрабаг“ ЕАД и „Страбаг Сп. з.о.о.“, Полша; „ИСА 2000“ ЕООД; „Трейс Груп Холд“ АД; „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД; „Хидро-вод строй“ ДЗЗД, съставено от „Хидрострой“ АД и „Водстрой 98“ АД; Обединение „Евро Калотина“, в което влизат „Джи Пи Груп“ АД, „Контратас Иглесиас“ АД и „Трансконсулт-22“ ООД; Обединение „Геопът Запад“, с партньори „Пътстрой-92“ АД и „Геострой“ АД; ДЗЗД „АПВ Калотина СОП 2“, включващо „Пътища Пловдив“ АД, „Агромах“ ЕООД и „Водно строителство – Благоевград“ АД; Сдружение „Калотина II“ ДЗЗД, в което са „ПСТ Груп“ ЕАД и „Аква модул“ АД; Обединение „Калотина – Храбърско 2017“ с участници „Гранди Лавори Финкосит СПА“ и Х.С.С. ЕООД.

Проектът предвижда уширение на съществуващия двулентов първокласен път до габарит 27 м, с което ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч. Срокът за изпълнение на търга е 910 календарни дни.

Двете обществени поръчки за избор на изпълнители за модернизацията на 31,5 км от път I-8 между ГКПП „Калотина“ и Сливница бяха стартирани през септември м.г. Общата им индикативна стойност е 258,6 млн. лв. Трасето е част от основната Трансевропейска транспортна мрежа. То е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута, който е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. ГКПП „Калотина“ – София осигурява връзка към Трансевропейски коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски”.

Модернизацията на участъка ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 14.01.2018. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *