Министър Ивайло Московски и ръководството на КСБ обсъдиха изпълнението на пътните и жп проекти и състоянието на транспортния сектор у нас

Прочетена: 38

Ренета Николова

„За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки за големите инфраструктурни обекти“. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с ръководството на Камарата на строителите в България (КСБ), която се проведе в МТИТС. В нея от страна на Камарата взеха участие инж. Илиян Терзиев, председател на Управителния съвет (УС) на КСБ, зам.-председателят на УС на КСБ Владимир Житенски, инж.

Любомир Качамаков, член на Изпълнителното бюро и на УС на КСБ, председател на ОП на КСБ – София, ръководител на секция „Високо строителство“ към КСБ и вицепрезидент на FIEC, почетният председател на КСБ инж. Симеон Пешов, изп. директор на КСБ инж. Мирослав Мазнев, Ренета Николова, прокурист и гл. редактор на в. „Строител“ и ПР на КСБ. Министър Московски допълни, че продължителните обжалвания и критерият за избор на изпълнител, предложил най-ниска цена, водят до сериозни проблеми при реализацията на проектите.

„В момента голяма част от железопътните проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ) са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, продължаващи над половин година“, каза Московски. Той посочи още, че предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки. „Трябва държавата да регламентира процедурите за обжалване и аз съм готов да внеса предложения за това, тъй като те нанасят големи щети за нашия сектор“, заяви министърът.

Инж. Илиян Терзиев благодари за срещата и подчерта, че Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е партньор от ключово значение за Камарата на строителите България.

Представителите на КСБ изтъкнаха, че трудностите, които среща браншът, са свързани с големия интензитет на проектите в края на всеки програмен период, което може да доведе до недостиг на строителни мощности. По думите на инж. Мирослав Мазнев секторът ще бъде по-балансиран, ако има инвестиционна програма за транспортните проекти. Министър Московски уточни, че за възложителите е много трудно да правят точни първоначални графици, тъй като обжалванията и някои административни процедури не могат да бъдат предвидени като продължителност.
По отношение на най-големия пътен проект, финансиран от ОПТТИ – АМ „Струма“, министър Московски посочи, че изпълнението на лот 3.2 от магистралата е необратим процес и държавата не може да губи повече време до стартирането на участъка. „С Европейската комисия сме на едно мнение, че АМ „Струма“ трябва да бъде завършена“, категоричен беше Ивайло Московски.
В рамките на срещата беше обсъдено още въвеждането на ТОЛ системата в пътния сектор. Министър Московски коментира, че винетният модел на таксуване води до сериозно недофинансиране на сектора и до загуби от 800 млн. лв. годишно. „Съгласно доклада, който изготвиха от Световната банка, ТОЛ системата ще генерира 1,5 млрд. лева приходи на година, което ще осигури допълнителен ресурс за инвестиции“, заяви министърът.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 15.04.2018. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.