Избраха изпълнители за модернизацията на жп участъка Елин Пелин – Костенец

Проектът е на стойност 1,024 млрд. лв. и се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020“

Прочетена: 236

Десислава Бакърджиева

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) обяви решението на комисията за разглеждане, оценка и класиране на офертите на участниците по проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“. Той е на стойност 1,024 млрд. лв. и се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020“. Отсечката е с обща дължина 51 км и строителството й е разделено в три обособени позиции (ОП).

На първо място по ОП 1, която обхваща модернизацията на жп отсечката от км. 22+554 до км. 42+200, с комплексна оценка 89,63 т. и предложена цена 498 800 012.00 лв. без ДДС е определено ДЗЗД „Джен – дуй жп Елин Пелин“, съставено от „Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети“ АД и „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД. Участникът ДЗЗД „Жп Елин Пелин-Костенец“, включващ „Сан Хосе Конструктора“ АД, „Е.П.О.С – Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас“ С.А. и „Главболгарстрой“ АД, е класиран втори с 88,18 т. и ценова оферта 565 385 026.05 лв. без ДДС. На трето място е „Терна“ АД с комплексна оценка 87,97 т. и предложени 495 000 000.00 лв. без ДДС. Четвърти със 77,06 т. и ценова оферта 589 995 799.00 лв. без ДДС е Консорциум „ЗСТ“ с участници „Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани“ ЛТД и „Трейс Груп Холд“ АД.

Обособена позиция 2 включва модернизацията на железопътната отсечка от км. 42+200 до км. 62+400. По ОП 2 най-висока комплексна оценка от 95,66 т. има Консорциум „Салчеф – Гигастрой“, в който са „Салчеф“ АД, „Салчеф Конструциони Едили е Феровиарие“ АД и „Гигастрой“ ООД. Обединението е предложило цена 126 395 882.27 лв. без ДДС. Втори е класиран „Тракция ПРКиИ“ С.А. с 85,03 т. и предложена цена 120 307 125.64 лв. без ДДС.

Консорциум „Булрейл 2018“, съставен от „Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани“ ЛТД и „Трейс – София“ ЕАД, ще изпълни обособена позиция 3 от км. 62+400 до км. 73+598“, тъй като е получил на най-висока комплексна оценка – 82,21 т. Предложената цена от него е 283 803 656.72 лв. без ДДС. Втори с 80,61 т. е класиран Консорциум „Щрабаг Джи Пи Рейл 2017“ ДЗЗД с участници от „Страбаг АГ – Клон България“ КЧТ, „Страбаг СП.З.О.О. – Клон България“ КЧТ, „Щрабак Рейл ГМБХ – Клон България“ КЧТ и „Джи Пи Груп“ АД. Той е обявил цена от 394 525 074.05 лв. На трето място по ОП 3 е определено Обединение „Комса – Геострой“ с партньори Comsa S.A.U и „Геострой“ АД. То е с предложена цена 415 671 935.78 лв. без ДДС и комплексна оценка 68,94 т.

Очаква се договорът с избраните изпълнители да бъде сключен до края на февруари 2019 г. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км. Предвижда се модернизация на 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците.

От НКЖИ съобщиха още, че е подписан договор за изграждане на тягова подстанция Казичене, която също е част от проекта за модернизацията на Елин Пелин – Костенец. Изпълнител е обединение „ТПС“ ДЗЗД, което включва „ВДХ“ АД и „Еврометал строй-В“ ООД, а срокът за приключване на дейностите е до 27 месеца.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 10.02.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.