Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница” на АМ „Струма”

Прочетена: 152

Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ Струма Тунел 2018“, в което участват „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал Кънстръкшън“ ООД и „Виа План“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020“ („ОПТТИ 2014 – 2020“).

„Спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки, Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора, след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т.г. агенцията изпрати искане до класираните участници – ДЗЗД „АМ Струма Тунел 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на офертите. В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ Струма Тунел 2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „Главболгарстрой“ АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността й“, информираха още от АПИ.

Срокът за изпълнение на проектирането и на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ от км. 366+720 до км. 369+000 e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Обектът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видео наблюдение, пожароизвестяване, интелигентна – за управление на трафика, и т.н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на съоръжението откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.

От Агенция „Пътна инфраструктура“ припомниха, че през миналата година е проведена обществена поръчка за избор на изпълнители за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“. Тръжната процедура бе с 3 обособени позиции – за тунела, и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на „ОПТТИ 2014 – 2020“. През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението. Отсечката преди тунел „Железница“ в посока София – Кулата от км. 366+000 до км. 366+720 е с дължина 720 м. Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал, и мостово съоръжение с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница – Север“, в което са „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД.

Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Участъкът след тунел „Железница“ от км. 369+000 до км. 370+400 е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ Груп“ ЕАД за 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът им включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 16.02.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.