БСП внесе искане за проби на 46 точки по магистралите и пътищата

Прочетена: 41

Днес председателят на БСП Корнелия Нинова, говорителят на ПГ на „БСП за България” и група народни представители внесоха искане в АПИ да се разреши вземането на проби от конкретни пътни участъци от магистрали и пътища, строени през последните пет години.

Пред очакващите ги журналисти Елена Йончева заяви: „Ние търсим истината за състоянието на пътната настилка в България. Мина повече от половин година от инцидента в Своге, а все още няма отговор кой е виновен за смъртта на българските граждани. Все още няма отговор от прокуратурата кое доведе до този инцидент, каква подмяна на част от пътната настилка е виновна за него. Във връзка с това ние продължаваме нашата битка, за да видим каква е истината и внасяме второ писмо в АПИ, в което конкретизираме конкретните точки, от които да направим анализ на  настилките в лицензирана европейска лаборатория. Става въпрос за 46 точки по магистралите „Хемус”, „Струма”, „Тракия” и „Марица” и по пътя Видин- Кулата и Околовръстното шосе на София”.

БСП настоява експертиза да бъде направена в лицензирана европейска лаборатория. Социалистите очакват от там да стане ясно качеството на настилката, как е изпълнена дебелината на пътната настилка, на всеки един слой и какво е количеството на отделните слоеве, както и рецептите на асфалтовите смески. И още- дали са използвани неподходящи материали и преценката за  неравностите на пътя

„За да може това изследване да бъде коректно, ние изискваме от АПИ по Закона за достъп до информация проектни решения в части геология, геодезия, пътен и технологичен ремонт, по които са изпълнени различните видове строително- монтажни работи”, подчерта говорителят на ПГ на БСП. Председателят на партията

Корнелия Нинова информира журналистите, че са в контакти и разговори със седем европейски лаборатории от седем различни европейски държави.  В заключение Елена Йончева декларира, че

„проверката на пътищата и анализите в европейски лаборатории не е насочена срещу българските строители. Напротив, ние смятаме, че българските строители фирми, които извършват пътно строителство, са много професионални фирми и те имат капацитета да извършват качествено строителство. Ако не им се налага, както твърдят специалисти, да връщат около 40% от бюджета за пътните настилки към управляващите, те ще имат възможността да правят много добри български пътища, такива, които съответстват на европейските стандарти”.

          След като групата от БСП напусна импровизирания брифинг пред сграда на АПИ, инж. Дончо Атанасов- член на УС на АПИ, който присъства на изявленията на представителите на БСП, заяви: „АПИ не се притеснява от никакви проверки от когото и да било. Ние работим по два основни закона – ЗУТ и Закона за пътищата, които дават нормативната база, по които могат да бъдат извършвани проверки.  Такива проверки, за които настоява БСП, ние сме правили многократно. Що се касае за 40-те процента, искам да ви уверя, че това са абсурдни твърдения. На базата на официални данни АПИ и българските строители строят при най-ниски цени, средно по 3 100 000 евро на километър, за разлика, примерно, от Сърбия, където тази цена е около 5 000 000 евро”.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 15.03.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.