Писмо от инж. Евтим Янев

Тук можете да прочетете всички новини около Камара на строителите в България
Потребителски аватар
Admin
Site Admin
Мнения: 37
Регистриран на: пет яну 09, 2015 10:56 am

Писмо от инж. Евтим Янев

Мнениеот Admin » чет яну 22, 2015 6:13 pm

Изх. № 13-004/19.01.2015г.

ДО
ИНЖ. СВЕТОСЛАВ ГЛОСОВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА КСБ

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ГЛОСОВ ,
Моля за твърда реакция, за отмяна промяната на чл. 118 в ЗДДС, а не за временното отлагане от 1 месец.
На 24 декември в извънреден брой на „Държавен вестник“ са публикувани промените в Закона за държавния бюджет, гласувани на заседание на парламента дни по-рано . За съжаление тези промени засягат и Закона за данък върху добавената стойност, съгласно които данъчно задължено лице, което извършва зареждане на превозни средства, машини, съоръжения или друга техника за собствени нужди с течни горива, вече е длъжно да има интегрирана информационна система и дистанционна връзка с НАП съгласно приетия нов текст на чл. 118, ал. 8 от Закона за ДДС.
Вероятно мерките се вземат заради множество злоупотреби чрез ведомствени бензиностанции. Те са внесени преди второто четене на бюджета от госпожа Менда Стоянова и това не даде никаква възможност за обсъждане на проблема и набелязване на адекватни мерки за преодоляване наистина на възможностите за злоупотреба. В края на октомври проверка на приходните агенции и Агенцията по метрологичен и технически надзор е открила големи отклонения в качеството на горивата по бензиностанциите. Тогава бе разкрита и шокираща схема, при която от системата на агенцията са били изтрити 549 бензиностанции, които 10 години не са били проверявани . Оттук е видно, че бедата не е основно в малките ведомствени пунктове за зареждане на собствените машини, съоръжения и превозни средства, които по стария текст на закона при всяка доставка на гориво във ведомствена бензиностанция декларираха чрез Информационната система за контрол на горивата (ИСКГ) по електронен път в сайта на НАП на датата на извършване на доставката. Това задължение осигурява достатъчно информация на НАП за движението на горивото и възможност за допълнителен контрол. Тоест органите на НАП имат всичко нужно, за да осъществят контрол върху движението на горивото и да извършат проверка на място, ако сметнат за нужно. Наличието на ЕСФП с нивомери и дистанционна връзка с НАП осигурява само и единствено подаване на по-голямо количество информация на по-чести интервали.
Въвеждането на ЕСФП с нивомери във ведомствените бензиностанции ще доведе до сериозни разходи за субектите, които ги стопанисват, като тези разходи са най малко нужни в сегашната икономическа ситуация. Разходите ще бъдат непропорционални, тъй като системите имат задължителни компоненти (фискално устройство, нивомерна конзола), които трябва да присъстват, без значение дали системата обслужва 1 или 6 резервоара, и дали през нея минават 1000л или 10000л месечно. Иначе казано, финансовата тежест на единица гориво ще бъде значително по-голяма отколкото при търговските обекти, като колкото потребителят на гориво е по-малък, толкова повече ще се оскъпи горивото, което използва. Това ще направи за някои потребители неизгодно стопанисването на ведомствен обект, съответно ще ги принуди да пренасочат потреблението си към бензиностанции - търговски обекти. И в двата случая обаче стопанските субекти ще претърпят вреди, което ще намали тяхната ефективност. А безспорно колкото са по-малки, толкова по-потърпевши ще бъдат. Или основно удара от прилагането на закона ще бъде основно върху малките и средни предприятия, за които всички правителства декларират, че ще осъществяват политика, позволяваща развитието и укрепването им.
След остра реакция по проблема на Националната асоциация на зърнопроизводителите група народни представители са поели задължението и са внесли проект за изменение на Закона за данък за добавена стойност, касаещ чл. 118 и отпадане на задължението за регистрирани земеделски производители. Това ще бъде решение на проблема на парче, което предполага, че при последваща остра реакция от строителите и превозвачите ,ще има предложение за промяна на закона в посока, удовлетворяваща и тях.
Отчитайки, че ведомствените пунктове за зареждане с горива са около 15000 и тяхното пригаждане за удовлетворяване изискванията на променения чл. 118 от Закона ще коства при необходимост от около 15000 лв. за брой общо 225 милиона лева, които реално ще утежнят и без това лошите финансовите резултати на основно малки и средни предприятия молим за отмяна на новата редакция на чл. 118 от ЗДДС, предизвикване на дебат по проблемите на държавните органи относно събираемостта на данъка и акциза на горивата, постигане на единомислие на бизнеса и държавата и след това предприемане на мерки, за които голяма част от засегнатите да са убедени, че са правилни и не засягат лобистки интереси.



С УВАЖЕНИЕ:


ИНЖ. ЕВТИМ ЯНЕВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ КСБ ОП – ПАЗАРДЖИК


Оригинал на писмото можете да прочетете тук: НАТИСНИ ТУК

Върни се в “КСБ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост

cron