Арх. Здравко Здравков: Ще обновим пространството около църквата „Света Неделя”

Благодарение на общите ни действия с Камарата и в. „Строител“ от няколко месеца в общественото пространство не фигурира изразът мораториум върху строителството

Прочетена: 58

Наясно сме, че инвестиционният процес е този, който задвижва индустрията и всички останали механизми да вървим напред. Благодаря Ви, колеги, за съвместната работа.

Радвам се, че проектите, които виждам в последно време, са с по-голямо отношение към въглеродните емисии и с по-високи коефициенти на енергийна ефективност.

В най-скъпите територии на града „Малинова долина“, „Кръстова вада“, „Манастирски ливади“ съществуват проблемите с отчуждаването на улиците. Трябва да намерим правилните решения, защото сградите, които строите, имат отношение не само към конкретната зона, но и влияят на един по-голям периметър. Изграждането на прилежаща инфраструктура също е въпрос, който трябва да дебатираме съвместно.

Благодаря Ви за Вашата отговорност при строителството на сградите, в които инвестирате, защото проблемите, които стоят пред нас, са изключително много – реституцията, отчуждаването и т.н. Всички искаме нови качествени здания, но без общите инвестиции в пространствата около тях те няма как да се случат.

Трябва да сме малко по-внимателни при инвестирането, защото когато влагаме в затворени комплекси, ние трябва да сме наясно, че те повличат автомобилен поток и всяка една от къщите се нуждае от няколко коли. Без да развием масовия градски транспорт, метрото, довеждащите връзки, няма как да се изграждат такива периферни центрове.

Затова чрез промените в Закона за устройството и застрояването на Столичната община целим да насочим инвестициите към възможностите, които предлага градът. Ако застанете на Копитото, ще видите, че най-много кранове има в „Хладилника“. Възможностите за развитие на София трябва да се изследват, там където има изградена инфраструктура – ток, ВиК и довеждащи връзки.

Апелирам към Вас да погледнете малко в хоризонт извън 2020 г., защото бяхме свидетели на две кризи в сектора, а след 2008 г. до 2015 г. имаше известно затишие в отрасъла. Продуктът, който сега изграждате, може да се наложи да го продавате в следващите 10 години. Необходимо е той да е с ниски въглеродни емисии, отношение към хората и градската среда.

Работим упорито за промяна на модела за придвижване в София, за което не срещаме единомислие у всички, като например за въвеждането на рестрик­ции за ползването на леки автомобили в центъра. Политиката на Столичната община е превръщането на София от град на колите в град на хората. Всички проекти, които разработваме в момента за подобряване на градската среда, целят да бъде променено отношението към пешеходците.

След завършването на зони 2 и 4 в центъра ще работим върху пространството около църквата „Света Неделя“. Ще се фокусираме върху това да намерим връзки с пешеходните територии към ул. „Съборна“, Градската градина и т.н., за да развиваме столицата като град за пешеходците.

Благодаря на председателя на УС на КСБ инж. Николай Станков и на в. „Строител“ за съвместната работа, тъй като те бяха основен партньор в усилията ни за убеждаването на хората по отношение на строителството в район „Младост“. Тази вълна не успя да се разпространи в другите квартали, където има идентични проблеми – „Обеля“, „Левски“, „Мусагеница“. Мисля, че строителните процеси се нормализираха благодарение на общите ни действия. Предизвикателствата и проблемите са огромни, но ние заедно ще намираме решения.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 01.10.2017. Категория Тема. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *