Вестник Строител » Архив по категория » Тема (Страница 47)

С неостаряващия студентски химн Gaudeamus Igitur преподаватели и колеги тържествено отбелязаха дипломирането на студентите от випуск 2010 на Висшето строително училище „Любен Каравелов”. Свободният превод на химна „Да се веселим, докато сме млади” за дипломиралите се инженери и архитекти от авторитетното висше строително училище вече има друга трактовка: „Да работим, докато остареем”… Това го казваме […]

Прочети още…           Прочетена: 102

Една от знаковите къщи на Видин отново буни духовете – къщата на богатия евреин Челеби Пизанти. Намира се в центъра на града на най-оживената улица „Търговска”. С нея поколения видинчани са свързани емоционално, а и цялата й история е твърде драматична. Като на човек, който не може да се защити. На къщата все още стои […]

Прочети още…           Прочетена: 466

Признавам, емоцията при награждаването на участниците в частта „Проектиране на еднофамилна жилищна сграда тип „традиционна” на стратегическия замисъл „Аз мога да строя” на Пловдивското областно представителство на КСБ беше силна, вълнуваща и интригуваща. Силна, защото пред очите ни ставаше реалност идеята на пловдивските строители, които съумяха за отрицателно време да стиковат личната кауза на председателя […]

Прочети още…           Прочетена: 75

За N-ти път столичната общественост е информирана за добрите намерения на общината – да задвижи „брадясалата” идея за изграждане на подземни паркинги под дворовете на десетина софийски училища. От гледна точка на решаването на проблемите с паркирането идеята заслужава нашето адмириране Но вече историческото неставане на тези паркинги трябва ясно да покаже, че в себе […]

Прочети още…           Прочетена: 59

Наближаващият край на учебната година се чувства осезаемо по коридорите на УАСГ и пред кабинетите на преподавателите. Усещането за някакво брауново движение явно идва от необходимия „лов” на подписи и заверки на проекти. Но пък е достатъчно да слезеш етаж-два под кота нула, за да попаднеш в обичайната реалност на учебния процес, а и не […]

Прочети още…           Прочетена: 80