Цанко Миланов, търговски директор във „Винербергер“, пред в. „Строител“: Средният сегмент в цените изчезна
Намаляването на строителната активност доведе до един интересен ефект по отношение на цените на тухлите през миналата година. Наблюденията ни върху пазара в цялата страна показват, че в момента се предлага продукция или с много ниска цена, или със значително по-високи цени, отговарящи на значително по-високо качество. Средният сегмент в цените изчезна. Хората, които правят компромис с качеството на материала, в случая с тухлите, също са по-малко, защото все повече от тях се замислят какво има в стената на жилището, а не се подвеждат само по алуминиевите парапети и медните улуци. Тези, които правят компромис с качеството, от своя страна си имат сериозно оправдание - „вярно, че са с по-лошо качество, но цената е много по-ниска”. Така изведнъж се оказа, че на пазара няма място за среден клас в цените. Като цяло според мен това е едно от малкото положителни неща, които се случиха през миналата година, защото хората в момент на криза все повече оценяват качеството и разбират, че английската поговорка „евтиното излиза скъпо” е абсолютно вярна, що се отнася до строителството.