Подписаха договора за железопътната „Тракия“
Подписаха договора за рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас. На събитието присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков и посланикът на Италия Н.Пр. Стефано Бенацо. Подпис от българска страна сложи инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), а от страна на изпълнителя - Едуардо Росси – управител на консорциум „Джи Ес Еф-СК 13-Трейс Рейлинфра”. Проектът е на стойност близо 317 млн. лв. и значително ще подобри скоростта и качеството на шосето. „Това е най-големият железопътен проект у нас. Финансирането е почти изцяло от ЕС и през следващите 3 години, в които ще се извърши рехабилитацията, ще се открият много нови работни места. С провеждането на втория търг по проекта спестихме на данъкоплатците в България и Европа 110 млн. лв.” Това каза министър Цветков, като обясни, че български и италиански компании ще работят паралелно по рехабилитацията. Министърът пожела успех на строителите и ги призова да си спазват сроковете. Посланикът на Италия - Н.Пр. Стефано Бенацо, коментира, че страната ни трябва да докаже пред Брюксел и Европа, че може да управлява такъв проект. „Железопътната линия е изключително важна за коридор 8”, завърши той.
БДЖ с оздравителни 140 млн. лева
Проектозакон за оздравяване на „Холдинг Български държавни железници” ЕАД чрез заем от централния бюджет до 140 млн. лв., осигурени от Българската банка за развитие (ББР), прие кабинетът. В края на миналата година Европейската комисия одобри предложената от българските власти държавна помощ за дружеството в размер до 248 601 000 лв. Мярката за държавно подпомагане може да приеме формата на заем, предоставен от държавата, или на държавна гаранция по заем. Но се поставя и изискването заемът да бъде със срок от шест месеца, смятано от изплащането на първия транш, и с лихва 5,15%. Условие за предоставяне на помощта е българските власти да изпратят всеобхватен план за преструктуриране, който да бъде официално нотифициран. Предвиденото в законопроекта увеличение на капитала на БДЖ ще се извърши след нотификацията до ЕК на плана за преструктурирането му и съответното му одобрение от Комисията.