Спестените пари от строителството на автомагистралите „Марица” и „Тракия” ще бъдат вложени в изграждането на АМ „Струма”. Това съобщи след отварянето на ценовите оферти за лот 2 на АМ „Марица” регионалният министър Росен Плевнелиев. Той е доволен от работата на строителите от „Актор”, изпълняващи лот 3 на „Тракия”, които изпреварват графика с около 2 месеца и половина. По договор те трябва да приключат през септември 2012 г., но биха могли и по-рано – към края на юни 2012, когато трябва да е готов и лот 2 на магистралата.
„При общ бюджет от 409 млн. лв. за лот 1 и лот 2 на АМ „Марица“ ние сме на 256 млн. лв., тоест около 150 млн. лв. под бюджета, плюс спестените от „Тракия” стават над 350 млн. лв., ще имаме пари и за изграждането на „Струма“ и за метрото“, посочи числата министърът. Според него правителството е решено да форсира строежа на магистралата по Кресненското дефиле.
Същевременно се разбра, че най-ниската цена за километър на лот 2 на АМ „Марица” е 1,83 млн. евро. Тя е на сдружение „Марица Хайуей” с членове „Пътностроителна техника“ АД и „ПОРР Технобау унд Умвелт“ АД с обща стойност на строителството 122 137 000 лв. До отваряне на ценовите оферти за изграждането на участъка от Димитровград до Харманли бяха допуснати 10 от 14 подали документи участници. „Това е едно изключително състезание, каквото в България не е имало, поне в Пътната агенция”, заяви гордо Плевнелиев. Според него това се дължи на факта, че фирмите стават все по-професионални в офертите, допускат все по-малко грешки, което създава изключително оспорвани състезания.
Трасето на лот 2 на АМ „Марица” е разделено на три: Димитровград–Узунджово, Узунджово–Поляново и Поляново–Харманли.
В проекта на втория подучастък се предвижда изграждане на два паркинга. Осем са големите съоръжения по трасето: четири селскостопански подлеза и четири надлеза.
Два големи пътни възела – Симеоновград и Харманли, ще бъдат построени по трасето на третия участък, съответно на км 65+680 и на км 70+311. Ще бъдат изпълнени още следните съоръжения: два надлеза, три подлеза и мост над река Харманлийска при км 69+362.
Още преди започването на строителството ще бъдат поставени шумозащитни прегради между магистралата и населените места.
„В момента се работи по план до края на юли 2013 г. всичките 117 км на магистрала „Марица” да бъдат изцяло завършени”, допълни министър Плевнелиев.
Ето и ценовите предложения на десетте:
1. „Кооператива Муратория Чементисти – Чи. Ем. Чи. Ди Равенна” – 133 056 630 лв.;
2. „Терна” АД, Гърция” – 171 500 000 лв.;
3. Консорциум „Рубау – Софстрой” („Конструксионес Рубау” АД, „Испания и Софстрой” АД) – 147 740 000 лева;
4. Консорциум „Марица 2” („Импреза” АД, „ГБС Инфраструктурно строителство” АД и „Пътстрой 92” АД) – 146 064 105 лева;
5. „Актор” АСД, Гърция – 134 737 911,83 лева;
6. Сдружение „Салваторе Матарезе” АД – инж. Клаудио Салини Гранди Лавори” АД („Салваторе Матарезе” АД и „Инж. Клаудио Салини Гранди Лавори „АД) – 144 144 144 лева;
7. Консорциум „Марица – СК 13 – Алпине” („СК 13 Пътстрой” АД и „Алпине Бау ГМБХ”) – 159 777 777 лева;
8. Обединение „Марица 2” ДЗЗД („Конструктор инженеринг, Хърватия и Пи Ес Ай” АД, гр. Стара Загора) – 129 500 000 лева;
9. Сдружение „Марица Хайуей” („Пътностроителна техника” АД, „ПОРР Технобау унд Умвелт” АД) – 122 137 000 лева;
10. Консорциум „Лена ИСА – лот 2“ („Лена Енженярия и Конщрусойш“ АД, Португалия, „ИСА 2000“ ЕООД) – 127 509 638,70 лева.