Благоевградската „Агромах“ ремонтира пътища в Ловешко
Официално стартира проектът за рехабилитация на общо 19 км в област Ловеч, който включва два участъка – Троян – Кърнаре и път по поречието на река Черни Вит. Първата копка беше направена от члена на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура” Лазаринка Стоичкова и строителите, в лицето на собствениците на главния изпълнител „Агромах” ЕООД – Методи Бачев и Христо Савев.
„От името на нашата фирма искам да дам гаранция, че обектът ще бъде изпълнен качествено и в срок. Ще направим дори повече от това, което е в изискванията. „Агромах” за пръв път ще работи в област Ловеч, като това е привилегия и предизвикателство за нас. Надявам се гражданите предварително да ни извинят за неудобствата, които може да създадем. Ще се опитаме да сме най-ползотворни”, каза един от собствениците на фирмата изпълнител - Методи Бачев.
Проектът включва рехабилитацията на 19 км пътища от втори и трети клас. Той се финансира по ОП „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие. Стойността му е 10 963 231,29 лева с ДДС.
Последен ремонт на участъка Троян - Кърнаре е извършван през далечната 1979 г. Двете отсечки - от 9 и 5 км по трасето покрай река Черни Вит, са рехабилитирани съответно през 1980 и 1993 г. С ремонта на пътя Троян - Кърнаре ще бъде улеснен достъпът до курортното селище Беклемето. Целта е да се повиши регионалната достъпност, както и безопасността на движението.
Участъкът по поречието на река Черни Вит пък осигурява пряка връзка през Стара планина между Ловешка и Софийска област. Проектът предвижда в този участък да бъдат обновени 10 големи моста. Три от тях ще бъдат разширени. Очаква се рехабилитацията на този участък да ограничи вредните емисии във въздуха, както и да съкрати времето за пътуване по трасето.
Информационна табела
Обект: Лот 17, Рехабилитация на път II-35 Троян - Кърнаре от км 98+030 до км 103+055 и на път III-3701, граница с ОПУ София – Черни Вит от км 22+300 до км 36+353, област Ловеч
Обща дължина на лот 17: 19,006 км
Главен изпълнител: „Агромах” ЕООД, Благоевград
Стойност на договора за СМР:
10 523 759, 39 лв. с ДДС
Строителен надзор: „Три ЕС” ЕООД, София
Стойност на договора за консултантски услуги: 58 420 лв. без ДДС
Методи Бачев, един от собствениците на „Агромах“ ЕООД:
Трябва да овладеем порочната практика с ниските цени в търговете
Г-н Бачев, вече направихте първата копка на обекта. Кога ще започне същинската работа, имайки предвид идването на зимата?
Всички знаят какви са условията в прохода Троян – Кърнаре. Често се получават преспи с височина 4 - 5 м. Ние ще се опитаме да не изпуснем нито един възможен момент за работа. Докато времето позволява и няма сняг, ще работим дори денонощно. Участъкът е труден, но вярвам, че ще се справим в срок.
Един такъв обект винаги крие много непредвидими капани. За всичко ли сте подготвени и може ли нещо да ви изненада?
Не знам дали знаете, но ние бяхме фирмата, която овладя положението, когато имаше проблем на пътя Е-79 за Гърция. Тогава в рамките на 8 дни успяхме да направим участъка, в който се вложиха над 40 хил. куб. м материал. Така че екстремните условия не са новост за нас.
Колко работници ще бъдат ангажирани на строителната площадка на тази надморска височина?
По план ще работим с екип от 100 до 120 човека. Ще използваме и 30 - 40 машини.
И един по-общ въпрос – трудно ли се печелят обществени поръчки за пътно строителство? Знаем за проблема с ниските цени, които невинаги гарантират качествено изпълнение?
Ниските цени не са само в пътното строителство, а в целия строителен бранш. Затова браншовите организации трябва да положат усилия, за да овладеем тази порочна практика. За да има повече информираност между колегите. Никой не ни кара да слагаме ниските цени. Ние сами си го правим. Държавата е изготвила някаква формула, по която трябва да участваме в търговете по обществените поръчки. Резонно е да имаме повече разум и да уважаваме себе си. Трябва да знаем, че пред нас стоят дълги години, в които трябва да работим честно, колегиално и професионално.
Какво може да направи Камарата на строителите в България по този проблем?
КСБ се старае да разобличава тази практика. Важна роля обаче има и браншовата камара „Пътища”. Тя трябва да обедини пътищарите и в детайли да решава нашите проблеми.