Архив

Кварталните магазини преживяват ренесанс

Напук на добрите обороти, на които се радват новите молове, и на проблемите, които имат търговците в старите такива, малките квартални магазини са напът да преживеят своя ренесанс. Търсенето на тези площи е нараснало с 12% за тримесечие, а сделки се сключват в рамките на две до три седмици. Голямото предлагане, особено в кварталите с много ново строителство, е причина за негативното движение на цените, но по-важният критерий за развитието на един сегмент – активността, е изцяло в полза на собствениците на такива активи.
Основната причина са ниските цени и промяната в навиците за пазаруване на потребителите. Когато хипермаркетите все още не бяха набрали скорост, хората пазаруваха всеки ден от един или два намиращи се наблизо супермаркета. Днес обаче този маниер е променен и по-голяма част от домакинствата пазаруват веднъж до два пъти седмично в някои от големите вериги, но неизбежно им се налага да допълват нуждите си от магазина в блока. С още по-голяма сила това важи за стоките с по-малка трайност, каквито са плодовете и зеленчуците, както и цветята.
Профилът на дребните търговци, които наемат такъв тип помещения, е разнообразен. Най-често се срещат наематели за хранителни магазини (в това число специализирани за месо), за плодове и зеленчуци и кафенета. Все по-рядко се отварят аптеки и сервизи.