Архив

Генезис

Дългоочакваният фантастичен трилър на Кристофър Нолан бе забулен в мистерия, която бе подхранвана от ефектните трейлъри на лентата. Филмът вече е по кината, но за някои и след самия финал той ще крие много мистерии. Но това едва ли трябва да ни изненадва – все пак „Генезис” е най-мащабният проект в изключително успешната кариера на Кристофър Нолан, който прикова вниманието към себе си с брилянтния трилър с обърнат ход на историята „Мементо”.
Режисьорът признава, че създаването на света „Генезис” е започнало почти десетилетие преди самия филм. „Преди около десет години бях очарован от темата за сънищата, от връзката между живота ни извън и по време на съня. Винаги съм намирал за интересен парадокса, че всичко по време на съня, независимо дали внушава страх, щастие или е фантастично, се създава от ума в момента, в който се случва. Това показва колко необикновени са възможностите на въображението. Започнах да обмислям приложението на всичко това в мащабен екшън филм с човешки измерения.”
„Генезис” се гради върху схващането, че е възможно сънищата да бъдат споделяни… сънища, създадени да изглеждат и да се усещат като действителността, докато си в тях. Именно в това състояние могат да бъдат отнети най-големите и ценни тайни на човека. „В сърцето на филма стои представата, че идеята е най-устойчивият и могъщ паразит. Той винаги оставя следа някъде в ума. Мисълта, че някой може да има способността да навлезе в пространството на съня в чисто физически смисъл, е завладяваща”, обяснява Нолан.
Дон Коб (Леонардо ди Каприо) е майстор в опасното изкуство на извличането, чрез което може да краде тайни от дълбините на подсъзнанието по време на сън. Неговата рядка дарба го е превърнала в изключително ценна находка, но и в беглец, който е изгубил всичко, което е обичал. Той обаче получава възможност да си върне изгубения живот... само че трябва да направи нещо, което досега е смятано за невъзможно – генезис. Вместо удар Коб и екипът му трябва да извършат обратното – не е да откраднат идея, а да създадат такава...