По-евтиното строителство може да се окаже по-скъпо
Има реална опасност да се наложи сериозен ремонт на последния изграден участък на автомагистрала „Тракия” - от Чирпан до Стара Загора. За това алармира председателят на Българската браншова камара „Пътища” инж. Румен Йовчев. „Проблемите са много: коловозите по пътното платно, ерозията на насипите на надлезите по трасето и перспективата част от пътя, който преминава през оризища, да потъне, са три примера, при които едно по-евтино строителство може да се окаже по-скъпо в близко бъдеще”, предупреди той. Според него чисто новият аутобан вече е за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро. По думите на инж. Йовчев това се дължи не на лошо изпълнение от страна на строителя, а на недобър проект. „От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на агенция „Пътна инфраструктура” не им обърна никакво внимание", обясни шефът на браншовата камара. Според него по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабуните ще станат над 1 сантиметър и ще се наложи ремонт. „Строителят подсказваше на възложителя, че ще се получи по-мека асфалтова смес и по тази причина трябваше да бъде намалено количеството на битума. Но това предложение не беше прието", посочи инж. Йовчев.
Следващите лотове на „Тракия” също минават през оризища и трябва да се вземат мерки това да не се случи и там, коментира още председателят на браншовата организация. Затова според него предложените ниски цени за предстоящото строителство „не са много добри”.
Наличието на коловози по въпросното трасе, които са се появили в резултат на интензивния трафик, беше потвърдено и от агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). „Създадена е работна група, която съвместно с Централен институт по пътните технологии, национални и европейски норми и стандарти, е взела проби от обекта за установяване причините за дефектите и изготвяне на предписания за възстановяване на настилката. Тя ще излезе с експертно становище, което ще бъде предоставено на изпълнителя за отстраняване на установените дефекти”, съобщиха още от пресцентъра на АПИ.