Архив

Строг контрол по работата на АМ „Тракия” на всеки 20 дни!


Това категорично обеща на строителите и надзорниците министър-председателят Бойко Борисов, който заедно с министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, зам.-министъра на МРРБ Георги Прегьов и председателя на УС на агенция „Пътна инфраструктура” Божидар Йотов направиха проверка на хода на строително-ремонтите работи по лот 2, 3 и 4 на АМ „Тракия”. Проверката констатира спазване на графиците за работа и високо качество на изпълнение. Премиерът поздрави за отговорното отношение изпълнителите на лот 2 и лот 3. От гръцката фирма „Актор” заявиха, че очакват да приключат дейностите четири месеца по-рано от предвиденото, а от „Трейс груп холд” потвърдиха, че строителните дейности се изпълняват качествено и по определения график на възложителя АПИ.
Премиерът отчете проблеми и забавяне в работата по трасето на лот 4, където строежът по договор се извършва от 9 български фирми - сдружение
„Тракия 4”. Бойко Борисов призова деветте български компании, строящи лот 4, да се поучат от своите колеги. Той заяви, че за тях е въпрос на чест да се справят с договореното строителство на магистралата.
„Съдбата на българския строителен бизнес е в ръцете на тези девет фирми”, заяви премиерът и се аргументира с факта, че в страната предстои изграждането на хиляди километри пътища - магистралите „Струма” и „Хемус”, южната дъга на София и др. „Ако деветте български фирми в консорциума, избран да строи лот 4 на магистрала „Тракия”, не се справят с договорените срокове, занапред конкурсите за изпълнение на пътища ще бъдат правени така, че те да не могат никога повече да участват”, заяви той. „Българите трябва да знаят, че ще имат магистрали и именно постоянният контрол ще бъде гаранция не само за спазване на сроковете на изпълнение, но и за качеството на изпълнение”, подчерта премиерът. По думите му е от изключителна важност автомагистрала „Тракия” да бъде завършена в срок и при договорените условия. Министър Плевнелиев определи изграждането на магистралата като състезание, в което всеки от изпълнителите може да навакса изгубеното време, за да изпълни достойно поетите ангажименти по проекта.
„Целта на правителството е да покажем на Брюксел, че в страната ни пътища се строят качествено и по-евтино, заяви министър-председателят. Той допълни, че в България строителството на пътища струва със 100 млн. евро по-евтино. „България, влагайки едва 15 цента от едно евро в строителство на магистрали, ще спечели 2,5 евро, а това е изключително важно за българския бизнес.” Премиерът обяви още, че за инфраструктурата на Северна България ще се опитат да включат строителството на автомагистрала „Хемус” в Оперативна програма „Транспорт”. Трябва да бъдат изградени и магистрала „Струма” през Кресненското дефиле, както и пътят София - Ниш.
Общата дължина на трасето на магистрала „Тракия” от Стара Загора до Карнобат е 115,9 км. По договор строителството и на последния участък трябва да завърши до края на януари 2013 г., но изпълнителите са се ангажирали да спазят обещанието си пред премиера магистралата да бъде готова в средата на 2012 г.
Агенция „Пътна инфраструктура” е поискала допълнителни гаранции от дружество „Тракия IV”- изпълнител на последния четвърти лот на автомагистрала „Тракия”. Това съобщи в разговор с журналистите преди началото на проверката председателят на управителния съвет на агенцията Божидар Йотов.