Имоти

Витошка е 60-та в международна класация за най-скъпите търговски улици в света

България пада с една позиция в класацията на международната консултантска компания Cushman&Wakefield за най-скъпите за ритейлърите търговски улици в света. Столичният бул. „Витоша“ е класиран на 60-то място в класацията, докато в предишното издание на подреждането беше на 59-та позиция, въпреки че наемите на магазините през последната година са се повишили с 10 на сто до 528 евро на кв. м. Причината за спада е включването на столиците на Катар и Сърбия – Доха и Белград, в класацията, които изместват страната ни. От съседните ни държави по-назад в подреждането е само водещата търговска дестинация на Скопие, Македония, която заема 61-во място. Най-евтина за търговците е водещата улица в Никозия, Кипър със средногодишен наем на кв. м от 216 евро. В дъното на класацията са още водещата търговска улица в Аман, Йордания, и Талин, Естония. Същевременно Пето авеню в Ню Йорк изпреварва Коузуей Бей в Хонконг и заема лидерската позиция със средногодишен наем на кв. м от малко под 30 хил. евро. Хонконг е на второ място с малко над 23 300 евро, а третата позиция е за Шан-з-Елизе в Париж с 13 255 евро за кв. м годишно. Първата десетка се допълва от водещите търговски улици в Лондон, Великобритания, Сидни, Австралия, Милано, Италия, Токио, Япония, Сеул, Южна Корея, Цюрих, Швейцария, Москва, Русия. „Наемите започнаха да растат тази година за първи път от десетилетие. Интересът към главните търговски улици се възвръща, тъй като те все още имат няколко ключови привлекателни характеристики за търговците – ограничено предлагане на площи и съответно ниска конкуренция в съчетание със стабилен трафик“, коментира Росен Генев, партньор и мениджър „Търговски площи“ във Forton. „Това позволява на много от тях да останат печеливши дори при по-високи номинални наеми и по-неблагоприятни търговски условияв сравнение с новопостроен търговски център“, допълва той. Като цяло наемите на търговските площи по водещите улици в света са забавили ръста си до 2,4% през тази година спрямо 3,2% през предходната заради потиснатото икономическо възстановяване, посочва се в доклада на компанията.