Йорданка Фандъкова, кмет на Столичната община: В София предстои много работа за строителния бизнес
Заедно с КСБ и в. „Строител“ през октомври ще организираме пета изложба, посветена на постиженията на строителите в нашия град
Г-жо Фандъкова, по инициатива на Областното представителство на Камарата на строителите в България – София (ОП на КСБ - София), ръководството на Камарата проведе среща с Вас и Вашия екип. Какви според Вас бяха най-важните теми, които се дискутираха, и какви са резултатите от тази среща?
Ние имаме утвърдено добро партньорство с КСБ и софийската структура на Камарата. През последните години Столичната община работи изключително интензивно и изпълняваме мащабна строителна програма. Разчитаме на компаниите, които реализират обекти на територията на столицата, да бъдат отговорни и да работят качествено. Гражданите очакват много от нас, а ние от строителния бранш. Имаме общи предизвикателства с КСБ и за мен нашето партньорство е важно. На срещите, които провеждаме, винаги поставяме конкретни проблеми и търсим заедно тяхното решение. Считам, че заедно можем да инициираме такива промени, че хората да получават по-добри услуги.
Имаме и конкретни съвместни инициативи. Заедно с КСБ и с в. „Строител“ вече стана традиция да организираме изложба с постиженията на строителите в нашия град. Изложбата провеждаме на най-атрактивното място в София - Моста на влюбените до НДК, и очаквам, че и тази година ще продължим. Участваме активно във форумите, които КСБ организира. На тях имаме възможност да представим нашата програма, да обсъдим проблемите, които стоят пред строителния бизнес. Всичко това беше част от темите, които обсъдихме с председателя на УС на КСБ инж. Терзиев и членовете на УС. Благодаря много за партньорството! Камарата винаги ни е подкрепяла в нашите усилия българските строители да знаят, че очакванията на обществото към тях са много сериозни и те трябва да ги защитават ежедневно с работата си.
Един от важните въпроси, които бяха обсъдени на срещата, бе свързан с отчуждителните процедури. Какво се случва в това направление към момента и колко средства са отделени за целта?
Една от най-трудните части при подготовката на нашите проекти са имено процедурите по отчуждаване. Те, освен че изискват сериозен финансов ресурс, отнемат и много време поради това, че повечето от тях се обжалват. Това понякога забавя работата ни. Зная, че КСБ има инициативи в посока търсене на решения относно обжалванията и че работи с правителството и Народното събрание за промени, които, от една страна, да защитят правото на собствениците, но от друга, да не спират проектите, засягащи обществения интерес.
Ресурсът на СО е ограничен, а ние изпълняваме много мащабна програма с основната задача да променяме и развиваме столицата като зелен град. Подходът ни е – работим по даден проект и извършваме отчуждителни процедури във връзка с него. Не може да отчуждим всички терени, които ни се иска да бъдат придобити за обществени нужди. На година отделяме между 10 и 20 млн. лв. за отчуждаване и изкупуване на частни имоти. През 2018 г. имаме сериозни процедури в новите квартали, в които през годините имаше бурно строителство. Голяма част от уличната мрежа там е частна собственост и за да може да изградим улица, приоритетно се налага да отчуждаваме терени. Сега работим във „Витоша - ВЕЦ Симеоново“, „Манастирски ливади“, „Кръстова вада“. За изпълнението на ВиК проекти също се налагат сериозни отчуждения. Надявам се заедно с Камарата на строителите и Народното събрание да намерим най-добрия начин за облекчаване на тези процедури.
[caption id="attachment_187814" align="alignleft" width="400"]
Посещение на разширението на бул. „Тодор Каблешков”[/caption]
Строителният сезон в София е в разгара си. Кои са ключовите проекти за столицата, които се изпълняват?
Видимо е, че се работи много сериозно и на места движението е затруднено. Благодарна съм на всички граждани, които проявяват търпение. В момента работата по някои обекти започва, а при други е на финален етап. Приключихме разширението на бул. „Тодор Каблешков“ при бул. „Цар Борис III“. Там строителите бяха много активни и въпреки че времето беше доста променливо, успяха да се справят в срока по договора. Булевардът вече е четирилентов с разделителна ивица и зелени площи, с нови тротоари и осветление. Най-тежката част от проекта беше подземната инфраструктура - подменени са водопроводите и е изградена канализацията и отводняването. Започваме последния етап от разширението на бул. „Монтевидео“, където също на практика изграждаме изцяло нов булевард. Дейностите са в участъка от ул. „Боряна“ до бул. „Никола Петков“. Искам да уверя всички граждани на София, че въпреки затрудненията, които изпитват в момента, ние много сериозно и внимателно планираме организацията на работа, така че да има алтернативни маршрути за преминаване. Мисля, че нашите усилия се подкрепят от хората, защото е за доброто на града, за по-модерна инфраструктура. Един от големите обекти, които стартирахме тази година, е цялостната реконструкция на ул. „Граф Игнатиев“, прилежащите улици и публични пространства. Там СМР също са по график. Вече на 100% е завършено изграждането на подземната инфраструктура в затворените участъци и се полагат трамвайните релси. Този проект се финансира по ОП „Региони в растеж 2014 - 2020“ („ОПРР 2014 - 2020“) и се надявам с реализирането му всички да можем да се радваме на едно изцяло обновено пешеходно пространство със споделено трамвайно движение. В ход са и дейностите по другата зона, която е част от проект, финансиран от „ОПРР 2014 - 2020“ – пространството около храм-паметника „Св. Александър Невски“ и прилежащи улици и градинки. По ул. „Московска“, където се подменят тротоарите, се работи също и по подземната инфраструктура. Историческият център на столицата става все по-привлекателен, имаме все повече туристи и моето желание е да напреднем с обновяването на старата инфраструктура.
Извършваме ремонти във всички райони на града. През 2018 г. инвестираме около 100 млн. лв. в транспортна инфраструктура. За първа година изравнихме средствата за големите пътни артерии и булеварди на територията на целия град с тези предназначени за кварталите, където вече започнаха доста от ремонтите по основните улици. Заложихме по-сериозна програма за ремонт на тротоарите. Очаквам от фирмите да работят бързо и качествено, за да може да облекчим движението и хората да се радват на по-добра среда за живеене.
Подменяме настилките по бул. „Христофор Колумб“ в жк „Дружба“. Веднага щом дейностите приключат, ще започнем с преасфалтирането на Източната тангента. Това е участък, който е изключително натоварен, а е в лошо състояние. Опитваме се да работим комплексно, за да не се налага да затваряме по няколко пъти едно и също трасе. В момента имаме 3 проекта, които се засичат – кръстовището на ул. „Граф Игнатиев“, бул. „Васил Левски“ и бул. „Патриарх Евтимий“. Там с бързи темпове се изграждат метростанцията, вход към нея и пешеходен подлез. В същото време се преасфалтира бул. „Васил Левски“ в този район и се изпълнява реконструкцията на „Граф Игнатиев“. Това е изключително трудна задача, защото всеки обект е възложен на различен изпълнител, но трите компании постигнаха много добра координация. Завършихме първия етап от строителството на локалните платна на Северната скоростна тангента на Софийския околовръстен път. Сега се изпълнява вторият етап. Това са част от по-големите обекти.
На 16 юли стартира подмяната на настилките по бул. „Пенчо Славейков“ от бул. „Прага“ до „Витоша“. Възползваме се от организацията на движение във връзка с изграждането на метростанцията на бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Прага“. Гражданите вече свикнаха, че където се строи метрото, изцяло се обновява и наземната инфраструктура. Това ни позволява да променяме цели райони и квартали. Навсякъде в нашите проекти включваме и озеленяване. Имаме и много амбициозна програма за изграждане и поддържане на парковете и градините в София. Ремонтираме градините „Кристал“ и „Свети Климент Охридски“, при църквата „Свети Седмочисленици“. В Южния парк изпълняваме подмяна на настилките и реконструкция на четвъртия вход. С финансиране от „ОПРР 2014 – 2020“ правим основен ремонт и на Западния парк. Реализираме и първи етап от парк „Въртопо“ в жк „Младост“. Предстоят и други няколко проекта - в жк „Дружба“ около езерото, в Северния парк.
Традиционно полагаме големи усилия и по отношение на общинските сгради. Тази година имаме възможност с европейски средства да започнем цялостната модернизация на 26 училища и детски градини, като в същото време продължава и програмата ни за строителство на нови обекти. Първа Английска езикова гимназия вече има нов корпус, увеличихме капацитета на това учебно заведение с 50%. Изградихме 16 нови класни стаи и започнахме следващия етап от разширението за строителството на нова спортна зала. Такава строим и в жк „Овча купел“ в 149 СУ. Работим по проектите за спортни зали и в още 4 нови училища. Като цяло строителната програма е изключително мащабна, свързана с големи трудности и предизвикателства. Държим много на качественото изпълнение, защото гражданите очакват публичните средства да бъдат инвестирани правилно. Договорите ни са много строги и строителите знаят това. Залагаме сериозни санкции. Например санкцията за всеки ден просрочие по проекта на ул. „Граф Игнатиев“ е 200 хил. лв., а тази за некачествено изпълнение е 1 млн. лв., като това не освобождава изпълнителя да отстранява всички дефекти за своя сметка. Надявам се, че бизнесът си дава сметка какво ще загуби от една недобре реализирана дейност или лоша организация и ще даде всичко от себе си, за да направим заедно града си по-добро място за живеене, както и по-интересен за туристи и гости.
Как продължавате инвестициите в модерен градски транспорт? В последните дни имаше събития в тази връзка?
Най-важната ни задача на този етап е подобряването на качеството на въздуха. През последните години замърсяването намалява. Но разбира се, всички са чувствителни на тази тема, защото това засяга всеки един от нас, винаги се вълнуваме от здравето на нашите деца. Работата в тази посока е моя кауза. Една от важните мерки, които сме заложили за подобряване на качеството на въздуха, са инвестициите в модерен градски транспорт, както и осигуряването на по-добри условия за пътуване с обществения транспорт, за да може повече хора да слязат от автомобилите си.
Освен строителството на метрото, което е най-големият екологичен и транспортен проект, който се финансира от ЕС, с подкрепа на правителството и с наши средства, активно в последните години работим за модернизацията на наземния транспорт. Успяхме да подменим 90% от тролеите. Започваме изграждането на ново тролейбусно трасе в жк „Младост“ и друго по бул. „Арсеналски“ в кв. „Лозенец“, който също предстои да бъде реконструиран цялостно. Също така в последните 3-4 години подменихме над 50% от автобусите с нови. До края на 2018 г. очакваме още 102 нови, от които 20 са електробуси и за тях вече има сключен договор. Приключваме и процедурата за закупуване на 60 съчленени автобуса на природен газ, които очакваме през 2019 г. До края на следващата година средната възраст на автобусите ще бъде 6-7 г., което е добър европейски стандарт. Новите автобуси са достъпни както за хора с увреждания, така и за майки с колички. Правим нова инфраструктура с електронни табла по спирките, имаме и приложения, които да дават на хората разписанията. Чувствително подобрихме градския транспорт. Надявам се повече хора да го разберат и да предпочетат да се движат с него.
Много важно е изграждането на бързи трамвайни трасета. След като завършим подмяната на релси по последния участък на бул. „България“, по което работим сега, ще имаме обновено трасе, по което ще се движат нови трамваи с по-висока скорост от настоящата. Приключваме процедурата за цялостната реконструкция на трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“. Там също сме поръчали нови 13 трамвая, където през 2018 г. ще имаме още едно бързо трасе, което ще направи по-атрактивен този вид транспорт. Имаме готовност за подмяна на трамвайните релси по ул. „Каменоделска“. Трудно е да изброя всички улици, булеварди, трамвайни трасета, които изграждаме, но искам отново да благодаря за търпението, защото без него ние няма да можем да се справим. Правим всичко възможно основните дейности да се реализират през летните месеци, така че затрудненията да са по-малки. Очаквам от фирмите да работят бързо, с удължено работно време, защото гражданите проявяват търпение тогава, когато виждат, че се действа.
За кои обекти предстои обявяване на тръжни процедури до края на 2018 и през 2019 г.?
Искам да благодаря на целия си екип, защото задачите, които изпълнява, са много отговорни. В направление „Транспортна инфраструктура“ предстои да обявим поръчка за избор на изпълнител за улиците „Димитър Пешев“, „Житница“, бул. „Тодор Каблешков“ от бул. „България“ до ул. „Луи Айер“, както и за новата входна рампа при тунела на НДК. Беше взето решение за преместване на трамвайните релси на бул. „Скобелев“. Там предстои да се подготви проект и да се обяви процедура. Надявам се това да се случи до края на 2018 г., за да може през следващата година да започне реално строителство. На дневен ред е обявяването на търг за поддържане и текущ ремонт на уличната мрежа, тъй като изтичат настоящите договори на фирмите. При две от зоните прекратихме договорите и сега се работи до провеждане на поръчки. За следващия период ще обявим процедури за 7 обособени позиции. Тази дейност не е толкова видима за гражданите, но когато не се изпълнява или не се изпълнява качествено, става много видима.
По направление „Зелена система“ предстои търг за възлагане на ремонт на парк „Владимир Заимов“ и на части от парка с езерото в жк „Дружба“.
Ще проведем процедура за доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на пелетни печки. Това не е проект, пряко свързан със строителството, но е с европейско финансиране и касае всички столичани, защото искаме да имаме по-чист въздух.
Приключва проектирането на втория етап на новия парк „Възраждане“, който ще е много интересен. За него ще използваме минерален извор в зоната и ще изградим аквапарк и басейни с минерална вода. Възложител ще бъде дружеството „Софийски имоти“, което реализира и първата част на обекта.
Много важна задача през следващата година е да приключим с изготвянето на прединвестиционното проучване за изграждането на канализация на територията на цялата Столична община. Ще подготвим нашите проекти за финансиране по ОП „Околна среда 2014 - 2020“, за да осигурим около 400 млн. лв., които ще инвестираме в изграждане на канализация. За целта ще имаме нужда от опитни и мобилизирани компании, които да направят качествено проектите. Има много работа за строителния бизнес. Надявам се да продължат постоянно да поставят на дневен ред въпроса за подготовката на кадрите, да работят заедно с образователните институции, за да имаме много добре подготвени кадри - както среден технически персонал, така и инженери. Зная, че КСБ обръща сериозно внимание на тази тема. Хората, които работят на обектите, трябва да бъдат добре подготвени, но и мотивирани.
Имаме осигурени 5 млн. лв. за строителство на детски площадки, това са също дейности, свързани със строителния бранш, възможности за малките и средните компании. Надявам се да проявят интерес. Моето опасение е, и аз го споделих на срещата с ръководството на КСБ, че няма да има достатъчно компании в София за този голям обем от инвестиции, които планирам. Често казвам, че в столицата има работа за всички. Моят апел е компаниите да се подготвят внимателно, прецизно и най-вече да се стараят да бъдат конкурентни, защото място за конкуренция в София има.
[caption id="attachment_187815" align="alignleft" width="400"]
Инспекция на корекцията на река Боянска[/caption]
Вашата концепция за зелен град е в основата за развитието на София. Столицата беше избрана за участие в инициативата „Зелени градове“ на Европейската банка за възстановяване и развитие. Какво предстои от тук нататък?
За мен развитието на София като зелен град е водещо във всички проекти и дейности, които изпълняваме. Градът има голям потенциал. След успешната встъпителна конференция, която се проведе на 8 юни в София, беше дадено официалното начало на работата по плана за действие в това направление. През октомври предстои следващата конференция и семинар. Този план ще ни даде възможност да насочим усилията си по-прецизно, да използваме потенциала на столицата и най-вече във всички проекти, които изпълняваме, водещо да бъде развитието на София като зелен град. Акцент ще бъде чистотата на въздуха и разрастването на зелената система. Тази година само за пролетния сезон засадихме над 1200 дървета по улиците на София – по бул. „Цариградско шосе“, по Южната дъга на Софийския околовръстен път, по бул. „България“.
Миналата година започнахме залесяването на Новата гора на София в землището на „Суходол“ - около 20 хил. дървета бяха посадени от граждани и компании. Сега през летния сезон не се засажда, но наесен отново ще продължим. Предвиждаме още 1000 нови дървета по улиците на града. Такива дейности планираме и за дворовете на училищата, където вече успяхме да засадим над 800 дървета благодарение на голямата активност от страна на учителите, родителите и най-вече децата.
По отношение на екологията ще спомена, че на национално ниво се реализират част от нашите предложения за нормативни промени. Очакваме въвеждането на екостикери за автомобилите, така че в дни с превишения на праховите частици да затваряме определени зони от града, давайки възможност само коли с висок екологичен клас да се движат в тези райони. Радвам се, че министърът на околната среда и водите Нено Димов също работи много активно по темата чистота на въздуха. На заседание на Министерския съвет беше прието неговото предложение за увеличаване на таксите за старите автомобили и намаляване на налозите за новите. Зная, че това е непопулярна мярка, но ако искаме децата ни да растат в по-здрава среда, трябва всички да се включим и да направим промени. Това е обща кауза и никоя институция не може да се справи сама. Споменах вече мерките за подмяна на отоплителните инсталации. Ще допълня, че очакваме да се възползваме активно от възможностите и средствата, които осигурява ОП „Околна среда“ за чистота на въздуха. Надявам се повече граждани да се възползват от възможностите за подмяна на печките на твърдо гориво с такива на екопелети, за газификация на жилищата или включване към топлопреносната мрежа, както и за използването на електричество за отопление.
Как протича изпълнението на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради (НПЕЕМЖС) в София?
До този момент в столицата цялостно са обновени 15 сгради. Този процес започна в София доста по-късно, отколкото в другите градове, по много обективни причини - хората трудно повярваха, по-късно се сдружиха и съответно подготвиха необходимите документи. Но вече напредваме по програмата, имаме сключени договори за 112 сгради. Предстои и този ангажимент на строителния бизнес, който трябва да се справи и с тази задача. Сключените договори между СО и сдруженията на собственици са 190. Надявам се да има достатъчно средства за всички, защото хората вече се убедиха, че това е безопасен и некриещ рискове начин, чрез който не просто ще направим зданията си красиви, а ще се постигне енергийна ефективност в тях. Ще разчитаме чрез продължението на НПЕЕМЖС да бъдат обновени повече сгради в София.
СО инвестира много сериозно и в енергийната ефективност на общинските сгради. Предстои да бъде санирана сградата на САГБАЛ „Шейново“. Защитихме предложения за финансиране на различни дейности по нашите приоритети от Специализирания общински приватизационен фонд. Едно от направленията, в което инвестираме средствата, получени от продажбата на „Общинска банка“, е именно санирането на сградите.
Ваш основен приоритет е развитието на културната инфраструктура в столицата и показването на богатството на София. Разкажете ни повече по тази тема?
Виждаме резултатите от нашите усилия да разкриваме културно-историческото наследство, да го опазваме и да го правим достъпно за туристите и жителите на столицата. През последните години отворихме Музея за история на София, подземния археологически музей, който се радва на изключителен интерес, първия археологичски парк „Западна порта“, който беше изграден и показан в изложбата на КСБ и в „Строител“ през миналата година. Съчетахме пространство за култура с историческо наследство при Триъгълната кула. Продължаваме с тези усилия. В момента започнаха разкопките на пл. „Света Неделя“. Там предстои до есента да бъде обявен конкурс за визия на цялостното пространство. Надявам се следващата година да започнем да работим по създаването на едно от най-интересните места в София.
Приключва сезонът на проучване на неолитното селище в кв. „Слатина“. Там екипът на проф. Васил Николов продължава работа. Това е изключително интересен обект. Подготвили сме проект за социализацията на пространството с изграждане на посетителски център, който да позволи на децата, на туристите да се запознаят с живота на територията на нашия град преди 8 хил. години. Очакваме Министерството на културата да прехвърли стопанисването на Ларгото на Столичната община. Имаме подготвен проект за отварянето на закритата част на този обект, която е най-интересната от целия комплекс. Това също ще бъде част от Музея за история на София.
Усилията ни са насочени и към създаването на пространства за съвременна култура. Проведохме архитектурен конкурс и подготвяме изграждането на Център за съвременно изкуство в сградата на бившата Топлоцентрала на НДК в Южния парк. За този обект също ще бъде обявена процедура за избор на изпълнител. Дейностите, свързани с културно-историческото наследство, са голямо предизвикателство и за нас, и за строителния бизнес. Паметниците на културата изискват сериозна квалификация. Например дейностите по четвърта зона от центъра, за която говорихме, включват пренареждане на жълтите павета на пл. „Народно събрание“, което ще се случи следващата година. Изпълнителят трябва да подсигури много прецизни и квалифицирани строители, които да могат да се справят с това огромно предизвикателство. Жълтите павета никога не са цялостно пренареждани, откакто са поставени, а са само частично ремонтирани. Това е доста интересна задача, която ни предстои през 2019 г.
Всичките ни усилия и инвестиции в развитието на културната инфраструктура доведоха до увеличаване на туристите в София. Техният брой се повишава непрекъснато. От началото на 2018 г. до сега имаме 5% ръст. Това създава работни места и добавена стойност в сферата на хотелите, ресторантите, в търговията, производството. Развитието на туризма за нас е важна задача и ние правим всичко по силите си за популяризиране на даденостите на столицата. Отлична възможност беше провеждането на Българското председателство на Съвета на ЕС. Тепърва предстои да видим ползите от него. Толкова много хора от ЕС, които формират обществено мнение, бяха тук в рамките на първите шест месеца и се убедиха в достойнствата на нашия град. Всички гости подчертават зеленината на града, богатото културно наследство. Със сигурност тези посетители ще споделят впечатленията си от това, което са видели. А ако не са имали възможност да се разходят, ще ги очакваме като туристи. С отварянето на нискотарифните авиокомпании и новите въздушни линии във всички посоки на света отбелязваме сериозно присъствие на туристи. Конкурентни сме на другите големи европейски градове.
Ще продължим с инвестициите и работата си в тази посока. Надявам се, че ще можем да довършим втората част на сградата на Музея на София с подкрепа от Столичния общински съвет (СОС) и от различните програми.
От април са в сила промени в Закона за устройството и застрояването на Столична община (ЗУЗСО). Как те ще помогнат за развитието на визията на София?
Това бяха едни изключително важни промени в ЗУЗСО, които ни позволяват да развиваме града си не само като модерен и зелен, но и да запазим културното наследство. С новите текстове в закона се въведоха лимити за височината на сградите - до 50 м в централната, историческата част, до 75 м в останалите квартали и до 15 м в Подвитошката яка. Тези изменения ни дават възможност да запазим това, което природата ни е дала, с ангажимент да бъдат определени зони за високо строителство с промените в Общия устройствен план. В София има място за високи модерни сгради, но изграждането им не може да бъде безразборно. Затвори се вратичката за безлимитното строителство в т.нар. ъглови терени. За голяма част от тези промени получихме подкрепа от бизнеса. Даваме си сметка, че имаше колизии между различните участници. И тук искам специално да благодаря на КСБ за подкрепата, която получихме за закона. Както вече казах, ние сме доказани партньори. В трудни моменти на предизвикателства може да заявим позиции и да ги сближим, когато е за доброто на града. Мисля, че така трябва да бъде. Заедно работим за София.
С промените успяхме да защитим част от междублоковите пространства, да дадем възможност при такива случаи на застрояване да се минава през СОС. Стабилизирахме ПУП-овете – пет години след приемането им няма да има възможност те да бъдат изменяни, за да не се получават такива компромиси, които ни заобикалят и ние не можем да ги осуетим, а само виждаме резултатите. Има още какво да се прави по отношение на законодателството и на планирането на града, но мисля, че тези изменения бяха една много важна и смела стъпка в посока подреждането на строителството в града. Работим по създаването на цялостната визия за развитието на София, която пък е крачка за промяна на Общия устройствен план. Това е една много амбициозна задача, която сме си поставили.
Наближава есенният сезон, който за КСБ е много активен като събития. На 26 септември ще се състои традиционният Осми дискусионен форум „Строителството през 2019 г. – перспективи и предизвикателства“, на който се надяваме да присъствате и да ни разкажете още за реализираното и предстоящото в столицата. Вече имаме потвърждение и от президента на Европейската федерация на строителната индустрия (FIEC) Кйетил Тонинг, че ще бъде наш гост, надяваме се да има възможност да се срещнете и с него. Предстои и 5-ата изложба за Деня на строителя. Какъв според Вас трябва да бъде акцентът тази година?
През 2018 г. ще бъде трудно да изберем обектите, които да включим в изложбата, защото те са много както в сферата на общественото строителство, така и в сферата на изграждането на офис и жилищни сгради. Надявам се след приключване на строителния сезон да изберем най-доброто от всичко, което е направено в нашия град. Ще се радвам да се срещна с президента на FIEC Кйетил Тонинг и, разбира се, че с готовност ще участвам в Осмия дискусионен форум на КСБ.
Как ще продължи партньорството Ви с КСБ?
Надявам се по същия начин - открито, честно, активно. Когато имаме добри поводи, да може да ги отбелязваме заедно. Да открием изложбата, която предстои и която е прекрасен начин гражданите на София да видят синтезирано това, което е плод на усилията на много хора - проектанти, архитекти, инженери, строители, колегите от моя екип. За всички тях почивните дни са сведени до минимум по време на активния строителен сезон. През октомври ще можем да покажем част от резултатите от нашите усилия и, разбира се, ще се поздравим по повод на празника на строителя - Димитровден.