Стартира модернизацията на гаров комплекс „Карнобат“

Договорът е на стойност 4 142 125 лв. без ДДС

Прочетена: 47

Мирослав Еленков
Ренета Николова

На официална церемония бе даден старт на строителните дейности за реконструкция на гаров комплекс „Карнобат“. На събитието присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, зам.-генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Златин Крумов, зам. областният управител на Бургас Владимир Крумов, ръководителят на УО на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020“ инж. Галина Василева, инж. Николай Николов, зам.-председател на УС на Камарата на строителите в България (КСБ), председател на ОП на КСБ – Бургас, и управител на „Билдникс“ ЕООД, водещ партньор в обединението изпълнител, представители на надзора и др.

„Тази железопътна гара е изключително важна и е единствената жп връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртият по големина железопътен възел в страната, част от транспортния коридор Пловдив – Бургас“, това обяви министър Желязков по време на церемонията. Той изтъкна, че от нея ще започне развитието на направлението Бургас – Синдел, като амбициите са да бъде и част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе.

Министър Росен Желязков обяви, че тази гара не е ремонтирана от изграждането й през 80-те години на миналия век. По думите му общо шест гарови комплекса ще бъдат реконструирани по Приоритетна ос 3 на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ – Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Общата стойност на всички обекти е около 30 млн. лв.

„Само за жп гара Карнобат инвестицията е над 4 млн. лв., като ще бъде ремонтирано приемното здание, както и пероните и подлезът. Ще бъдат извършени конструктивни укрепвания, архитектурно обновяване, както и изграждане на асансьори и съоръжения за лица с намалена подвижност за достъп до пероните“, заяви министърът. Той пожела успех на строителите и посочи, че вярва, че те ще защитят доброто си име, както и репутацията на КСБ.

„Това реално ще бъде нова гара, която ще запази духа на времето, когато е изградена, за да има устойчивост и приемственост. Строителството ще продължи две години, като през периода няма да бъде преустановена дейността на гарата, за да продължи да обслужва пътниците“, отбеляза още Росен Желязков.

Зам. генералният директор на НКЖИ инж. Златин Крумов пожела на изпълнителите успешна работа. „Реализацията на това начинание е поредната стъпка на компанията във връзка със зададените цели, а именно – устойчиво развитие на националния железопътен транспорт, пълно обслужване на гаровите комплекси, подобряване на комфорта на пътниците“, заяви той.
Проект „Реконструкция на гаров комплекс Карнобат“ се финансира по Приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари и развитие на устойчив градски транспорт” на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020“. Изпълнител на обекта е обединение „Железопътна инфраструктура Карнобат“ ДЗЗД, състоящо се от фирмите „Билдинкс“ ЕООД и „Билдинг Комфорт“ ООД, а договорът е на стойност 4 142 125,00 лв. без ДДС.

Инж. Николай Николов, зам.-председател на УС на КСБ, председател на ОП на КСБ – Бургас, и управител на „Билдникс“ ЕООД: Имаме опит в такъв тип строителство и ще се справим

Проектът е сериозно предизвикателство, но ние вече сме изпълнявали подобно съоръжение – жп гара Бургас. Имаме опит в такъв тип дейности и ще се справим. Ще се работи на пълен инженеринг. Съвсем нелек и сложен от строителна гледна точка е обектът. Образно казано, трябва да съблечем сградата и да я облечем в нова премяна. Това е свързано с редица конструктивни промени, укрепвания. Покривът ще бъде изцяло демонтиран и ще бъде изграден нов, което е може би най-голямото предизвикателство за нас. Самата визия на гарата ще бъде променена с нов съвременен облик – облицовки, специални мазилки. Ще създадем комфортна среда за гражданите на Карнобат. Проектът е много отговорен, защото работата е свързана с така наречените времеви прозорци, тъй като гарата ще функционира и няма да прекъсва жп транспортът. Ние трябва да се включим в тези интервали, когато няма влакове, за да може да направим пероните и всичко в близост до стълбовете с високо напрежение. Срокът за изпълнение е 2 години. Това ще бъде високотехнологично съоръжение, с което ще се гордеем.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 16.05.2019. Категория КСБ. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.