IronPlanet представи услугите си пред българските строители
Най-голямата международна компания, занимаваща се с организиране на онлайн аукциони за строителна техника втора употреба представи услугите си пред българските строителни фирми. Презентацията на световния онлайн лидер стана в сградата на КСБ, а в. „Строител” бе медиен партньор. Събитието откриха Том Корнел - управляващ директор на фирмата за Европа, Близкия изток и Африка, и Пьотър Розвадовски - регионален директор за Централна и Източна Европа. Лектори от страна на българския офис на фирмата бяха инж. Николай Нешков и инж. Веселка Бащавелова.
IronPlanet започва своята дейност през 1990 г., като в началото разработва основно пазарите в САЩ. От 2009 г. оперира и на европейския пазар. Централният офис се намира в Дъблин, Ирландия.
Главната цел, която си поставят от IronPlanet, е достигане до максимално голям брой клиенти, които чрез наддаване да постигнат възможно най-високата продажна цена на конкретната строителна техника. Процесът на покупко-продажбата на машините е много опростен и благодарение на това - много ефективен. Чрез ползването на услугите на IronPlanet продавачът има възможност да обяви за продан онлайн своята стара и ненужна в даден момент строителна техника, като неговата оферта ще бъде видяна от огромен кръг потенциални купувачи от цял свят. Над 680 хиляди са регистрираните потребители в сайта на компанията. На всеки търг участват над 15 хиляди дилъри, фирми и отделни самостоятелни играчи на пазара за такъв вид търговия, които реално наддават. IronPlanet осигурява 100% истинност на информация, съдържаща се в офертата на продавача, посредством издадената Ironclad гаранция. По време на дискусията бе обяснено, че след реализацията на сделката купувачът, освен превеждането на парите, трябва да знае, че чрез Ironclad гаранция той е застрахован от възможна некоректност от страна на продавача – сменени, след сключване на сделката, части и консумативи и др.
Сервизната такса е базирана на продажната цена и се заплаща от купувача. След направената проверка IronPlanet определя и цената, която ще бъде обявена за съответната търгувана строителна техника.
В двустранните отношения продавач–купувач IronPlanet има активна роля. Тя, от една страна, търси необходимата стока за купувача, а от друга - клиенти за продавача. За да върви бизнесът, както твърдят от фирмата, основното е коректност, коректност и пак коректност. „Няма нещо, което да не може да се продаде. Има пазар за всичко. Или в нашия случай – за всяка тежка строителна машина има купувач, независимо дали продаваш от България, а машината след търга ще замине за САЩ, Южна Америка, Африка или Близкия изток”, твърди регионалният мениджър за България инж. Веселка Бащавелова.
Финансовите резултати на IronPlanet за двайсет и едната години, в които фирмата се намира на пазара, възлизат на близо 2 млрд. долара. Най-големият като оборот търг е за 24 млн. долара, като в него са се състезавали над 17 хиляди участници от 145 държави.
„България се намира на изгодно географско положение. Поради добрата локация българските строителни машини ще предизвикват сериозен интерес за всички страни в Европа”, заяви Том Корнел.
След презентацията гостите бяха любезни да отговорят на въпросите на в. „Строител”.
Том Корнел - управляващ директор за Европа, Близкия изток и Африка
Виждам началото на процъфтяващ бизнес
Ще ни разкажете ли за опита на IronPlanet в Европа?
Когато стартирахме IronPlanet през 2009 г. ние бяхме изцяло съсредоточени върху страните от Западна Европа – Великобритания, Испания, Франция, Италия и Германия. Впоследствие обаче бизнесът се разрасна към Скандинавия. Разбрахме, че страните от северния регион имат желание да продават, но разходите им по транспортирането предвид разстоянията и климата са твърде големи и затова партньорите ни от там предпочитат онлайн решението, което ние им предлагаме.
Стратегията на нашата компания се основава на идеята за налагане на услугите ни в Западна Европа и след това продажба на машини и оборудване към Централна и Източна Европа. След 2 години контрагентите ни от Централна и Източна Европа нараснаха значително. Включиха се дилъри и компании от България, Румъния, Унгария, Чехия и др. и те вече не само се интересуват от закупуване на техника онлайн, но започнаха и да продават.
Какво според вас е най-голямото предимство да се работи именно с IronPlanet?
Глобално предимство, контактуваш със страни от целия свят. Разходите са по-ниски, цените са по-добри, всичко става много по-бързо и лесно. Ние се грижим за своите клиенти с професионализъм. Купуваш точно това, което виждаш.
Какви са очакванията ви за бъдещето на услугите, които предлагате в България?
Това е първото ми посещение във вашата страна. Наистина съм въодушевен от възможностите, които ни се предлагат. Имаме трима сериозни представители на нашата компания тук, в София. Вече установихме сериозни контакти с фирми от строителния бранш. Правихме бизнес, разговаряхме с много банки и предприемачи. Наистина се надявам това да е само началото на един процъфтяващ бизнес в България.
Пьотър Розвадовски - регионален директор за Централна и Източна Европа:
Надяваме се да раздвижим икономиката на България
Какви са основните цели на IronPlanet на българския пазар?
IronPlanet цели да предостави една нова възможност за купуване и продаване на употребявани тежки строителни машини. По този начин се надяваме да раздвижим икономиката на България, както стана и в други страни по света през последните 2 години. Ние вземаме участие в процеса за излизане от кризата, който ще доведе до сериозен икономически растеж.
Какво толкова ви различава от останалите традиционни аукционни компании?
Много неща. Най-важното може би са разходите. За разлика от другите традиционни аукциони, където се налага машините да се местят от едно място на друго, с IronPlanet те не се транспортират преди завършването на търга и по този начин се пестят сериозните и ненужни разходи за транспорт. Още повече продаващите с IronPlanet реално плащат между 6 и 11% по-малко, отколкото с традиционни търгове.
Какво бихте пожелали на в. „Строител” за в бъдеще?
Запознах се с вестника ви, много е разнообразен като тематика. Допадна ми модерната му визия. Това, което бих пожелал на редакционния колектив, е много късмет и здраве за всички. Вярвам, че вие ще постигнете страхотни успехи в бъдеще, както съм оптимист и за икономическия растеж на България.
Когато стартирахме IronPlanet през 2009 г. ние бяхме изцяло съсредоточени върху страните от Западна Европа – Великобритания, Испания, Франция, Италия и Германия. Впоследствие обаче бизнесът се разрасна към Скандинавия. Разбрахме, че страните от северния регион имат желание да продават, но разходите им по транспортирането предвид разстоянията и климата са твърде големи и затова партньорите ни от там предпочитат онлайн решението, което ние им предлагаме.
Стратегията на нашата компания се основава на идеята за налагане на услугите ни в Западна Европа и след това продажба на машини и оборудване към Централна и Източна Европа. След 2 години контрагентите ни от Централна и Източна Европа нараснаха значително. Включиха се дилъри и компании от България, Румъния, Унгария, Чехия и др. и те вече не само се интересуват от закупуване на техника онлайн, но започнаха и да продават.
Какво според вас е най-голямото предимство да се работи именно с IronPlanet?
Глобално предимство, контактуваш със страни от целия свят. Разходите са по-ниски, цените са по-добри, всичко става много по-бързо и лесно. Ние се грижим за своите клиенти с професионализъм. Купуваш точно това, което виждаш.
Какви са очакванията ви за бъдещето на услугите, които предлагате в България?
Това е първото ми посещение във вашата страна. Наистина съм въодушевен от възможностите, които ни се предлагат. Имаме трима сериозни представители на нашата компания тук, в София. Вече установихме сериозни контакти с фирми от строителния бранш. Правихме бизнес, разговаряхме с много банки и предприемачи. Наистина се надявам това да е само началото на един процъфтяващ бизнес в България.