През следващата година предстои ремонт на ключови трамвайни трасета в София
Следващата година ще е трудна за трамвайния транспорт в София, той се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София. Това заяви стана ясно по време на пресконференция, в която участваха зам.-кметът по направление „Транспорт и градска мобилност“ Илиян Павлов и общинските съветници Борис Бонев, Симеон Ставрев и Димитър Петров. По време на пресконференцията беше направен отчет за свършеното в сектор „Транспорт“. В рамките на следващата година ще се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите. Предстои стартиране на ремонтите на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт. Предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София. По време на пресконференцията стана ясно, че приоритет на транспорта на София след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи. Според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София. Сред другите дейности, свършени през годината, е проучване на 300 общински имота. От тях са избрани първите 15, за които стартират процедури по проектиране на паркинги.