АМ „Марица” до границата с Гърция
Автомагистрала „Марица” ще бъде довършена до границата с Гърция. Продължаването на аутобана от Ново село до южната ни съседка вече е разпоредено от министъра на МРРБ Росен Плевнелиев. Целта е да бъде изведен целият транзитен трафик по аутобана. Според изчисленията отсечката ще струва около 3 млн. лева. Това съобщи самият министър по време на инспекцията по работата на трасето между Любимец и Ново село. В момента вървят довършителните работи по 31-километровото трасе, което е започнато преди 25 години.
Пътният възел, който е за 36 млн. лв., ще е готов през август, обещаха изпълнителите от „Пътни строежи” АД - Пловдив.
След отчета на изпълнителите министър Плевнелиев сподели, че полаганата досега настилка по трасето не е с необходимото качество, което е довело до редица проблеми: „Магистрала „Марица” е символ на начина, по който са работени магистралните проекти на България. Преди 25 години тук започна работа от 87-и до 99-и километър. Вместо да се работи бързо и качествено, оттогава лев по лев, парче по парче се е изграждало трасето. Всяка година са хвърляни пари, без да се реши проблемът с пластовете и с водата. Тези километри са пускани, без да имат износоустойчив пласт в експлоатация, а това на практика означава, че няма магистрала, защото водата влиза, нарушава хидроизолацията и унищожава всичко, което е положено”, обясни министърът.
Той уточни, че в момента се спазват всички правила за качество. Навсякъде се полага износоустойчив пласт, и то от най-новия вид – полимерно модифициран битум, такъв, какъвто ще се използва и по магистрала „Тракия”.
Другото, което е важно за добрия резултат, е смененият подход на работа - вместо да се прави на парче, сега 31-километровата отсечка се изгражда нацяло, подчерта още Росен Плевнелиев.
До 15 август освен 31 километра магистрала трябва да се довърши и мостът на Харманли с оградите по новите европейски изисквания и с маркировка според евростандартите. За 67-километровата отсечка от Оризово до Харманли, която също е част от магистрала „Марица”, вече има ОВОС. Процедурата по избор на изпълнител за това трасе ще стартира в средата на октомври и ще приключи през март догодина. Според разчетите в началото на април ще бъде направена и първата копка и ще започне строителството. На практика отсечката, която е с бюджет 208 млн. евро по ОП „Транспорт”, трябва да заработи през май-юни
2013 г., обеща министър Плевнелиев.