Министър Ивайло Московски: До средата на февруари ще бъде разработена нова стратегия, по която се работи от НКЖИ и БДЖ „Холдинг”
Препоръката на транспортна комисия със 100% консенсус ми дадоха основание да разговарям отново с министъра на финансите. Той каза, че при положение, че така или иначе, средствата са блокирани и нотификация от Брюксел няма, е склонен да ги развърже и да ги прехвърли към субсидията. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски в предаването „Тази сутрин” на бТВ. „Краткосрочно това решение за връщане на влаковете ще намали напрежението най-вече от социалните групи, предполагам, че и от синдикатите, но дългосрочно това нищо не подобрява. По думите му, до средата на февруари ще бъде разработена нова стратегия, по която се работи от НКЖИ и БДЖ „Холдинг”. „Ще предоставим на парламента в средносрочен хоризонт стратегия, за която парламентът да вземе решение и без значение кое правителство е на власт в следващите 7-10 години да спазват тази стратегия. Тя ще включва в себе си вероятно и оптимизация, но от другата страна ще има компенсаторни механизми, ще има инвестиции, ще има нов подвижен състав”, уточни Московски. Относно връщането на влаковете министърът подчерта: „Връщаме ги, защото нямаме друга алтернатива, нямам какво да сложа на мястото на тези влакове. На практика, ако имах от бусовете, които сте показали или съгласувана алтернативна схема с автомобилен транспорт да се извозват хората, тогава щях да ги спра и нямаше да ги връщам”. „В момента нито имам готовност и в началото точно това беше нашият дебат. Каквато и да е оптимизация има нужда от преходен период, за да създадем алтернатива. В момента няма мникаква друга алтернатива, освен губещите влакове”, посочи той. Министър Ивайло Московски допълни, че е спрял влаковете без да бъде подготвен, тъй като е ограничен от бюджета, в който трябва да се побере.