Новини

АМ „Марица” се строи с усилено темпо

Строителството на автомагистрала „Марица“ е възобновено, като и на двата лота се работи с усилено темпо. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която провери напредъка по лот 1 и лот 2 заедно с инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). Двамата заедно с мениджърските екипи на изпълнителите обходиха обстойно терените и уточниха преработените графици за крайното завършване на цялата магистрала през тази година. В момента на лот 1, който обхваща участъка от Оризово до Димитровград с дължина 31,4 км, работи екип от 92-ма археолози и работници. Извършва се допълнително проучване на обект от Късното средновековие. Договорът за него е сключен на 20.03.2015 г. Специализираните работи са започнали 04.04.2015 г. и ще продължат 45 дни при благоприятни климатични условия. Ръководителят на археологическия екип Станимир Стойчев увери министър Павлова, че ще приключат с проучвателната си дейност най-късно до 20 май. В отсечката от Оризово до Димитровград трябва да се изградят 22 големи съоръжения – 8 селскостопански подлеза, 10 надлеза и 4 моста, както и да се направи реконструиране на напоителни системи, водопроводи и електрически далекопроводи. По-голямата част от съоръженията вече са готови, но по други работата е възобновена едва сега. Изпълнителят на обекта беше категоричен, че ще бъдат положени максимални усилия в предстоящите топли месеци да бъдат изградени сложните съоръжения. „Този път финалният срок за завършване на лот 1 е краят на септември и повече не подлежи на удължаване. Първоначално обектът трябваше да бъде готов през късната есен на 2013 г., но от тогава до сега пускът е удължаван неколкократно. Физическото изпълнение на обекта към този момент е около 68%”, заяви Лиляна Павлова. Проверката установи, че изгледите за лот 2 на АМ „Марица” са значително по-оптимистични. Физическото изпълнение на участъка от Димитровград до Харманли е 85%. Въпреки това министърът отчете, че той е в сериозно закъснение. Отсечката трябваше да е готова през ноември 2013 г., но и нейният срок за пускане беше отлаган няколко пъти. В това трасе почти напълно е приключила работата по строителството на 3 пътни възела, 10 надлеза, 13 подлеза и 2 паркинга. В момента усилено се работи по завършването на моста на река Харманлийска. Извън тези съоръжения голяма част от участъка с дължина 34 км е готова за полагане на последния пласт асфалт. В процес на доизграждане са