Откриват новия участък на метрото в кв. „Младост” на 8 май
Инвестицията е 44 млн. евроДесислава Бакърджиева Отсечката на метрото, която ще свързва жк „Младост I” и Бизнес парка в жк „Младост IV”, ще бъде готова на 8 май. В момента се изпълняват наземни довършителни дейности при крайната метростанция „Бизнес парк София”, които трябва да приключат до 5 май. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, след като инспектира изпълнението на проекта за разширение на столичното метро в жк „Младост”. Трасето е с дължина 3 км и включва 3 метростанции – „Александър Малинов”, „Александър Теодоров-Балан” и „Бизнес парк София”. Кметът направи тестово пътуване заедно с изп. директор на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев и представители на фирмите изпълнители. Отсечката се реализира на две обособени позиции. Първата от тях включва тунелите от станция „Младост I“ до „Александър Теодоров -Балан“ и двете спирки, попадащи в тази част. Обектът се изпълнява от Обединение „Метро Билд Младост” с лидер „Джи Пи Груп“ ООД, заедно със „Станилов” ЕООД и „Инженеринг Груп” ООД. Втората обхваща тунелите между МС „Александър Теодоров-Балан“ и МС „Бизнес парк София“ и последната станция от участъка. Трасето е поверено на Обединение „Геометро Б.П.” с лидер „Геострой” АД и членове „Геотехмин” ООД и „Метропроект”. След като огледа целия релсов участък и трите нови метростанции, кметът Фандъкова заяви, че е доволна от видяното. „На 5 май ще проверя дали наземните дейности са приключили. Строителите са предупредени, че дотогава всичко трябва да е готово за издаване на обекта и новата отсечка да бъде пусната на 8 май”, посочи Фандъкова. По думите й с въвеждането на участъка в жк „Младост” около 45 хил. души допълнително ще използват метрото. След 8 май се очаква и автомобилният трафик да бъде намален значително с около 20%. Прогнозата на Столичната община е минимум 8 хил. автомобила по-малко да се движат на ден. По този начин ще се спестят 7 хил. тона вредни емисии за година. Йорданка Фандъкова подчерта, че са осигурени и 120 места за паркиране при МС „Бизнес парк София”. В празното пространство над перона на метростанцията е обособен подземен паркинг на две нива. Кметът изрази надежда съоръжението да се използва, а не да пустее като гаража при „Интер Експо Център”. „Инвестицията в новия участък до Бизнес парка е 44 млн. евро. От тях 32 млн. евро са осигурени от Европейския фонд за регионално развитие по Оперативна програма „Транспорт”, а 12 млн. евро са от Столичната община. Подобни проекти с европейско финансиране се изпълняват в много столици, но София е една от малкото, в които заедно с изграждането на метрото се прилага цялостен подход с комплексни мерки за обновяване на наземната част”, подчерта Фандъкова. Тя съобщи, че до края на август ще бъде изграден новият пътен участък от кръстовището на бул. „Александър Малинов” и ул. „Александър Теодоров-Балан” до Бизнес парк „София” и ще се изпълни цялостното обновяване на трасето до южната дъга на Околовръстен път. Отсечката, по която ще се реализират строителни дейности, е с дължина 1,5 км. Идеята е бул. „Александър Малинов” да бъде разширен и да има по три ленти в платно. Основните платна ще бъдат готови до 5 май. Строителството на локалните и на новите трасета ще продължи през цялото лято. На локалните платна ще се изградят паркоместа. Така заедно с подземния паркинг ще бъдат осигурени над 600 нови места за паркиране покрай метрото в жк „Младост”. До края на август ще бъде завършен и участъкът на бул. „Александър Малинов” от бул. „Цариградско шосе” до бул. „Андрей Сахаров”, който е около 800 м. Платната ще бъдат разширени така, че булевардът да има по три ленти във всяко. С което основната пътна артерия на кв. „Младост” – от бул. „Цариградско шосе” до южната дъга, с дължина около 3,5 км ще бъде изцяло обновена и бул. „Александър Малинов” ще разполага с по три ленти в платно по цялото си протежение. От думите на кмета на София стана ясно още, че се ремонтират не само централните булеварди край метрото, но и вътрешнокварталните улици в жк „Младост”.