Новини

Дясното платно на „Марица” до Капитан Андреево заработи 35 години по-късно

На България й трябваха 35 години, за да завърши дясното платно на отсечката от автомагистрала „Марица" от Свиленград до граничния пункт Капитан Андреево. Надявам се това да е краят и на прехода, който олицетворява това строителство, заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова след като преряза лентата на новия пътен участък, съобщава пресцентърът на МРРБ. С тези почти 9 км общата дължина на готовата магистрала е 80 километра. Новият обект е изграден със средства от републиканския бюджет на стойност 35 млн. лева. Последният участък от магистрала „Марица" - отсечката от Димитровград до връзката с магистрала „Тракия" - Лот 1 ще е готов до 1 октомври, увери Лиляна Павлова. В новия участък има 6 селскостопански подлеза, два надлеза и мост над река Канаклийска. Надлезът при км 102+550 осигурява безконфликтното пресичане на АМ „Марица" с пътя Свиленград-Пъстрогор, а съоръжението при км 103+832 - с пътя Свиленград-Левка. Изпълнител на обекта е „ПСТ Груп" ЕАД („Пътни строежи", Пловдив и „ПСТ Холдинг" ЕАД). Строителният надзор е осъществен от „Пътинвестинженеринг" ЕООД, а авторският - от „Пътпроект" ЕООД. АМ „Марица" е по протежението на Трансевропейската транспортна мрежа и ще свързва АМ „Тракия" при пътен възел Оризово с Капитан Андреево на българо-турската граница. Част е от европейския транспортен коридор №IV и от Трансевропейската автомагистрала „Север-Юг". Общата дължина на АМ „Марица" от връзката с АМ „Тракия" до ГКПП Капитан Андреево е около 117 километра.

Cross.bg