Новини

Въвеждат в експлоатация отсечката Шумен – Белокопитово предсрочно

Близо 700 млн. лв. са необходими за довършването на Южната дъга на СОП

Отсечката Шумен – Белокопитово от АМ „Хемус“ и най-големият пътен възел у нас Белокопитово ще бъдат въведени в експлоатация предсрочно – на 15 юли. След което от 1 септември ще стартират ремонтни дейности по магистралата в участъка Варна – Шумен, който е с дължина 30 км. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на заседание на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. Павлова подчерта, че активно се изграждат двата лота на АМ „Струма”. „Строителят на лот 2 Дупница – Благоевград е свършил много работа. Напредъкът е сериозен, темпото на реализация е добро, но предстои да бъдат изпълнени още доста дейности. При пълна мобилизация срокът за приключване на обекта, който е краят на октомври, е постижим“, заяви Павлова. По думите й лот 4 на АМ „Струма“ трябва да бъде въведен в експлоатация на 1 август. Към момента липсват притеснения, че магистралата от Сандански до Култа няма да бъде завършена по график. На трасето са ангажирани над 400 работници, които продължават да изпълняват строително-монтажните дейности на непрекъснат 24-часов режим. Над 150 самосвала ежедневно доставят инертни материали и асфалтова смес. Досега на обекта са положени над 70 хил. т асфалт, над 40 хил. куб. м минерал бетон и над 100 хил. куб. м от най-долния пласт на конструкцията. До дни стартира и поетапното изграждане на последните два пласта асфалт. Във връзка с изместването на жп линията Генерал Тодоров – Кулата усилено се монтират релси и стоманобетонни траверси. Новият жп път, който пресича лот 4, трябва да е готов на 6 юли, когато се очаква движението да бъде спряно, за да се организира връзката между старата и новата жп линия. От 10 юли влакът от България за Гърция ще се движи по жп трасето, пресичащо лот 4. „Паралелно със строителството на двете отсечки провеждаме процедури и за избор на изпълнители на пътните участъци на лот 3 на АМ „Струма“. Те са в заключителната си част. Изграждането на лотове 3.1 и 3.3 трябва да започне през следващата година. Имаме определен проектант за разработване на алтернатива на лот 3.2 от АМ „Струма“ и през идните седмици ще подпишем договор с него. Той ще изготви нов идеен проект за преминаването на трасето през Кресненското дефиле. В края на годината ще имаме избран вариант”, информира народните представители министър Павлова. Близо 700 млн. лв. са необходими, за да придобие Южната дъга на София напълно завършен вид, с което столицата ще има и изцяло изграден околовръстен път. Такива са предварителните разчети, като тази сума не включва стойността на отчужденията. Това отговори Лиляна Павлова на поставения въпрос от председателя на Комисията по регионална политика Найден Зеленогорски за това какво се случва с инфраструктурата около София. „По 350 млн. лв. трябва да бъдат отделени за проектите за изграждането на Южната дъга на Софийския околовръстен път (СОП) в участъците от кв. „Бъкстон“ до кв. „Люлин“ – връзката с АМ „Люлин”, и от кв. „Горубляне“ до кв. „Младост“, свързваща СОП с АМ „Тракия“. Работим в партньорство със Столичната община, тъй като проектирането на тези отсечки се изпълнява от нея. Има идейни проекти и за двете трасета, но финансовият ресурс, който е необходим, е огромен. Опи­тът показва, че и инвестициите в отчужденията ще са сериозни. За това са търсени най-добрите проектантски решения”, обясни Павлова. Тя припомни, че в момента европейските субсидии за пътища са изчерпани и единствената перспектива е да се потърсят заемни средства през 2017 г. Следващата година ще приключи програмата „Транзитни пътища V” и през 2017 г. ще бъде договорена новата „Европейски транзитни коридори”. Чрез нея ще могат да се финансират направленията София – Видин, София – Калотина, Южната дъга на СОП, Велико Търново – Русе.