Подготвят търга за метрото до „Овча купел” (видео)
„Възложих на „Метрополитен“ ЕАД да подготвят и процедурата за участъка на третата линия на метрото – от „Красно село“ до „Овча купел“, заяви кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова по време на проверка на строителството на продължението на втория диаметър на подземната железница до кв. „Хладилника“. На инспекцията присъства инж. Стоян Братоев – изп. директор на „Метрополитен“ ЕАД, Галина Василева – директор на Дирекция „Координация на програми и проекти“ към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Стефан Тотев – представител на изпълнителите Обединение „Метро Черни връх 2013” и член на УС на Камарата на строителите в България. В консорциума влизат „Станилов” ЕООД, „Метропроект Прага” АД и „Джи Пи Груп” ООД. „Тук се работи много усилено. Това са нови 1,3 км линии с една голяма станция с 6 входа“, обясни Фандъкова. Наземните дейности са приключили и в момента се асфалтира участъкът от бул. „Черни връх“. Довършват се и тротоарите. Движението по бул. „Черни връх“ ще бъде пуснато в края на август. Същевременно се работи по отчуждаването на имоти за разширение на горния участък на булеварда. В момента около 40% от конструкциите са готови, а 82% от тунела са завършени. „Работи се в срок и очаквам през октомври да започнат и довършителните работи по самата станция. Участъкът на метрото трябва да е готов през лятото на 2016 г.“, допълни Фандъкова и подчерта, че очакваният ефект от пускането на трасето е още 25 хил. души да ползват най-удобния и модерен градски транспорт. Обектът е разделен на два етапа. Първият се финансира по ОП „Транспорт 2007 – 2013“, а вторият – по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2017 – 2020“. „Трасето от кв. „Красно село“ до кв. „Овча купел“ е с дължина 4 км и 4 станции и прави връзка с жп линията за Банкя“, каза кметът. Очаква се процедурата да бъде обявена през есента. „Направихме сметка, че с общинско и държавно финансиране и с евентуалната подкрепа от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ) ще можем да работим паралелно през следващите 4 години участъка от „Красно село“ до Малък градски театър „Зад канала“ и продължението му до „Овча купел“, обясни тя. „Убедена съм, че ще успеем да изградим и трасето до квартал „Левски“, добави Фандъкова. По думите й строителството на централната част от третата линия на метрото от „Красно село“ до Малък градски театър „Зад канала“ ще стартира до края на годината. Тя е с дължина 7 км със 7 станции и в търга бе разделена на 4 обособени лота. Припомняме, че с протокол, подписан от проф. д-р инж. Стоян Братоев – изп. директор на „Метрополитен“ ЕАД, на първо място за позиция 1 е класирано обединение „Метро-3 – 2014“, включващо „Монолит София“, „Балканстрой“ АД и „Балканстрой София“. Цената е 47 774 281,88 лв. Те ще работят от км. 11+966,34 (стартова шахта на ТПМ) до км. 8+996,69 (край на МС 11) с 2 станции: МС 12 при кръстовището на бул. „Ив. Евст. Гешов” и бул. „България“ и МС 14 при ул. „Житница“ и бул. „Цар Борис III“. За позиция 2 е определено ДЗЗД „Метро Билд Център“, състоящо се от „Джи Пи Груп“, „Станилов“, „Интер Про“, „Биас – М“, подизпълнител е „Старт Инженеринг“ АД, с цена 93 895 303 лв. Участъкът е от км. 8+996,69 (край на МС 11) до км. 6+561,05 (край на МС 8) с 3 станции: МС 9 на пл. „Патриарх Евтимий“, МС 10 при НДК и МС 11 между Петте кьошета и бул. „Пенчо Славейков“. Следващата позиция 3 е спечелена от „Метростроителство”, включващо „Трейс Груп Холд“, „Евро Алианс“ и „Инжпроект“. Цената е 75 582 112 лв. Трасето е от км. 6+561,05 (край на МС 8) до км. 4+950 с 2 станции и тунелен участък – МС 6 при Малък градски театър „Зад канала” и МС 8 при Орлов мост. За позиция 4 е определено Обединение „Гражданско дружество ДВУ“, включващо фирмите „Доуш иншаат ве тиджарет” АД, Турция, „ВИА Конструкт Груп” ЕООД и „Ултрастрой“ ЕООД. Това е тунелен участък, изпълняван с тунелопробивна машина (ТПМ) от км. 11+966,34 (стартова шахта) до км. 5+248,57 (изходна шахта). В момента е подадена жалба срещу избора от страна на Gulermak в Комисията за защита на конкуренцията. Очаква се подписване на договорите.