Новини

Инж. Лазар Лазаров: АПИ е един от най-големите инвеститори на пътни проекти в страната

АПИ през изминалите години традиционно и логично е един от най-големите инвеститори на големи пътни проекти. Това каза председателят УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров по време на дискусионния форум на тема „Строителството през 2016 г. – перспективи и предизвикателства. "Визирайки следващия програмен период, ще се върнем ретроспективно на проектите, които сме завършили. Основният акцент ще бъде привличане на частни капитали. Бюджетът, с който работим е националният. По време на предходния програмен период АПИ завърши няколко големи проекти - АМ "Тракия" е първият", заяви инж. Лазаров. Той уточни, че е била свързана отсечката между София и Бургас и пътуването до морето е станало много лесно. "Беше завършен и ЛОТ2 на АМ "Марица", като транспортен коридор, който свързва Близкия Изток със Западна Европа", уточни инж. Лазаров. АМ „Хемус” е следващият голям приоритет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Това каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура”инж. Лазар Лазаров. Той допълни, че за две години, откакто е завършена 8-км отсечка София – Гара Яна от АМ „Хемус”, няма смъртни случаи и тежки катастрофи по новото трасе. Той посочи още, че към момента се реализират мащабни проекти, не само в строителството на магистрали, но и в строителството и реконструкцията на главни пътища като обходите на градовете Монтана, Враца и Габрово и пътя Кърджали – Подкова, който се изпълнява по ОП „Транспорт”. "През следващия програмен период, за да бъде завършена цялата АМ "Струма", основният финансов ресурс ще бъде прехвърлен към тази пътна инфраструктура. Дори и да има спестен финансов ресурс, подлежи на изпълнение и другата емблематична магистрала за държавата - АМ "Хемус". Обектите, които е включила АПИ, е и тунелът под връх Шипка. С връзката на Видин-София ще бъде решен проблемът за транспортната инфраструктура до изградения Дунав мост. ", допълни инж. Лазаров. По думите му, двете страни на моста са почти аналогични. "С много голяма интензивност остава районът на Дунав мост при Русе. Беше поставен въпросът за втори мост, който да бъде изграден успоредно на първия и да поеме големия трафик. Румънските колеги имат свои транспортни виждания на тяхната територия, но ние трябва да отговорим на това предизвикателство. Следващата година усилията ни ще бъдат и по това направление.", каза още той. Не на последно място като проект, за който АПИ има амбицията е завършването на Околовръстния път на София", посочи инж. Лазаров. Той уточни, че двете трасета от двете страни са в програмата на АПИ за изграждане през този програмен период, за да може целият ринг на София да бъде затворен като наистина Околовръстен път на столицата.