Новини

Строителството на лот 1 на АМ „Марица“ е в заключителен етап

На участъка са положени над 300 хил. тона асфалт

Строителните дейности на 31,4-километровия участък Оризово – Димитровград от автомагистрала „Марица“ навлязоха в заключителен етап, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Към момента положеният асфалт, състоящ се от три слоя с обща дебелина от 30 см, е над 300 хил. тона. Всички големи конструкции на обекта са завършени. Мостът над река Марица, което е най-мащабното и най-сложно съоръжение, е изпълнен до ниво на долен пласт плътен асфалтобетон. Остава полагането на последния пласт. На 20 км от трасето – от км. 5 до км. 27+700, основните асфалтови дейности са завършени - асфалтова основа и биндер. Предстои полагането на износващия пласт. По график се изграждат еластичните огради и бордюри. На 15 км от дължината на цялото директно трасе са оформени банкетите и разделителната ивица, поставени са бордюрите. В момента се правят откосите. Извършва се охумусяване, затревяване и озеленяване с храсти и други растения, както е предвидено в ландшафтния проект. 7 екипа работят по монтирането на ограничителните сис­теми. По договор изграждането на лот 1 от АМ „Марица“ трябва да завърши до края на октомври 2015 г. Изпълнител е „Кооператива Муратори & Чементисти - ЧИ. ЕМ. ЧИ. ди Равенна“. Стойността на договора е 159 755 613,60 лв. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за 678 600 лв. Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт 2007 – 2013“. Автомагистрала „Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север - Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел Оризово с Капитан Андреево на българо-турската граница. АМ „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП Капитан Андреево.