Дават на концесия на Летище София, за да се погасяват дълговете на БДЖ
Чрез концесия на Летище София ще се погасяват дълговете на БДЖ. Подготвя се по-специфична процедура за концесия на летището, тъй като няма причина данъкоплатците да се натоварват с проблемите на БДЖ и разходите да се покриват през бюджета. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения. На заседанието беше обсъден проектът за "Бюджет 2016". Министърът на транспорта допълни, че се обмисля идеята Летище София да бъде отдадено на концесия за 35 години. „Това е единственият начин да покрием дълговете на железниците. Няма ресурс, от където да се осигурят средствата за дълговете на БДЖ, остава концесията на Летище София. Таксите от концесията на летището ще бъдат насочени към погасяване на дълговете на БДЖ под формата на държавна помощ”, обясни Московски. Московски обясни още, че натрупаните дългове не са държавно гарантирани, поради което и няма как да бъдат покрити от бюджета. Същевременно секторът не разполага с други активи, които да могат да осигурят необходимите допълнителни средства. Той предупреди, че ако не се използват средствата от концесията рискуваме да останем без железница, защото облигационерите описват сградния фонд на БДЖ. По думите му другият вариант е да продължим да експериментираме с нервите на кредиторите. По време на заседанието беше изслушан и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която съвместно с председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" представиха пред членовете на комисията готовността на пътищата в страната при зимни условия. "МРРБ и АПИ са издали всички необходими заповеди за денонощен режим и мобилизация по пътищата при зимни условия. Издадена е заповед за готовност за зимния сезон от 1 ноември.", заяви Лиляна Павлова. Тя съобщи, че готовността за зимния сезон по райони е добра. Има запаси и от миналата година на сол и пясък, които ще бъдат използвани и през тази година. Над 67% е наличната сол, а 58% е наличният пясък. По първокласните пътища и магистралите е забранено използването на пясък и се използват само химически материали, които са налични над 60%.