Новини

Инж. Иван Бойков, изп. директор на КСБ: Вариантът за преминаването на Кресненското дефиле с къси тунели и мостове е по-екологичен

K Boikov„Предстои да преминем през най-тежкият участък в строителството на магистрали – Кресненското дефиле. Това е и най-проучваният участък“, заяви изп. директор на КСБ инж. Иван Бойков в предаването „Още от деня с Димитър Цонев“ по БНТ. Той уточни, че земните пластове в района се изместват с по 61мм на година. „Винаги има техническо решение. Въпроса е на каква цена и нужно ли е то“, каза инж. Бойков в отговор на въпрос дали този проблем не може да бъде преодолян. Изп. директор на КСБ обясни, че в дефилето има уранови находища заради които радиацията в района е завишена. „Направихме ОВОС, която възложихме на водеща европейска компания. Тя показа, че варианта с преминаване на Кресненското дефиле с мостове и къси тунели е по-екологичен спрямо този с дълъг тунел“, съобщи инж. Бойков. Той допълни, че прокопаването на голямото съоръжение предполага 8 млн. куб скална маса, която трябва да се депонира някъде. Предвид факта, че тя е и с висока радиоактивност ще са нужни специални мерки за сигурност. „Има и 170 м налягане и воден стълб, който трябва да се дренира от тунела. Двата варианта – с дълъг тунел и с няколко къси и мостове са почти равностойни от екологична гледна точка, но ако се спазят предписанията на фирмата, която изготви екологичния анализ - при втория ще опазим околната среда“, обобщи инж. Бойков. По думите му проектът за преминаване с къси тунели и мостове е почти готов и предстои обществено обсъждане на ОВОС. „Ако се приеме този вариант строителството би могло да започне в началото на 2017 г. Времето за изпълнение в този случай се скъсява с две години, защото може едновременно да се работи на няколко места“, каза още инж. Иван Бойков.