Новини

Министър Ивайло Московски: 2015 г. имаме 64 случая на хвърлени камъни по влакове

Росица Георгиева За 2015 година имаме 64 случая на хвърлени  камъни по влакове. Счупени са стъкла като нанесените щети са за 60983 лв. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията  Ивайло Московски по време на парламентарния контрол. При тези случаи  няма пострадали.  Министър Московски обясни, че влакът между Берковица и Монтана е спрян, защото по тази линия са зачестили случаите на хвърлени предмети по влаковите композиции.  Стана ясно още, че между Берковица и Монтана има сгради, които са построени в сервитута на  линията. Московски подчерта, че влакът между двата града няма да се спира. По отношение на модернизирането на жп линията между Видин – Медковец – София, транспортният министър обясни, че  проектът не е отпаднал, но ЕС финансира проекти на конкурентен принцип. „Проектът от гледна точка на индикативната му стойност, излиза трудно реализируем и дори е нерентабилен. Проектът Видин-София е на стойност 2,5 млрд.евро, а участъкът Видин-Медковец е на стойност  375 млн.евро.  Проектът е добре да бъде окончателно завършен. Според мен, заедно с румънската страна трябва да търсим финансиране по Механизма за свързване на Европа”, каза още транспортният министър. Според  Михаил Миков от БСП лява България с тази си политика българското правителство работи за развитието на Коридор 10, а не Коридор 4.  Вили Лилков, от Реформаторския блок 1,2 млрд. евро е стойността на проекта за модернизирането на линията между Видин – Медковец – София. „Това е отказ от национален интерес”, каза още той. Московски обясни, че проектът е рентабилен, но не е рентабилна стойността му. „Вие ме карате да рискувам като заложа проект, който не може да конкурира с подобни. Не знаем румънците кога ще електрифицират, а не модернизират и ме карате да спрем работата от Елин Пелин към Драгоман. Кое е по-правилно- да направим един цял коридор или да направим само отделни участъци навсякъде из държавата”, каза министърът.