Премиерът Борисов от Брюксел: Със спирането на поръчки не съм искал да соча някого с пръст
„Вече е спряна обществена поръчка за почистване на летище София, след като ме намери чистачка от летището. Аз съм достъпен в това отношение, дали е чистачка или съдийка е все тая, който иска може да разговаря с мен. И хората го правят“, заяви пред журналисти в Брюксел премиерът Бойко Борисов и допълни, че е изпратил министъра на транспорта Ивайло Московски и други хора, на които вярва, за да проверят чистота на летището. „След проверката разпоредих да спрат, защото това е голяма поръчка, второ се подготвят документите за концесия на летището, на трето място заплатите на стотина души поне ще паднат на половина, а в същото време аерогарата и РВД, заради огромния трафик, който имат, са на много добри печалби. Нищо не налага да се правят такива промени в този сектор“, обясни премиерът. „Ще има други спрени поръчки, ако има съмнения, че нещата не са както трябва. По европейските поръчки сме изключително стриктни и добре се правят, защото има няколко форми на контрол. Сега малко набързо се правят тези неща, като спиране на поръчки, защото не бива да оставя грам съмнение в обществото. Възложил съм на вицепремиера Томислав Дончев регистър, не само на европейските, но и на поръчките на общините, на министерствата, в него да се записва начинът на финансиране, критериите. Това всичко да е в електронен сайт и всеки да може да го провери и навреме да се даде сигнал, ако има нещо нередно“, подчерта Борисов и заяви, че това не са негови пари, нито на който да е било, а на държавата и на данъкоплатците, и всеки трябва да знае как те се изразходват“, поясни той. „Всички спрени поръчки са направени законосъобразно. Целта на спирането не е да унижим дадена фирма или да посочим някой с пръст, а точно обратно, да убедим обществото, че е прозрачна. Ако може да се намери по-евтин вариант за АМ „Хемус“ с промяна на трасето, с допълнително намаляване на скоростта от 140 на 120 км в час. Нищо не налага там в планински район, където са много завой магистралата да е на 140 км в час, тогава радиусите на завоите няма да са 5 км, а много по-малко. Между двете платна има огромна ивица, която също струва пари. Ако платната са едно до друго, също може да се намали цената, или ако на моменти магистралата стане четири лентов път“, обясни Борисов. Очаквайте подробности.