Министър Лиляна Павлова: До седмици може да стартира процедурата за избор на изпълнител за въвеждане на ТОЛ системата у нас
Планира се през следващите седмици да стартира провеждането на процедура по обществена поръчка за избор на изпълнител, който софтуерно и хардуерно да внедри ТОЛ системата, чрез която ще се събират приходи за преминаване от тежкотоварни транспортни средства над 3,5 т по републиканската пътна инфраструктура на база изминато разстояние, съобщават от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. От информацията става ясно, че автомобилите до 3,5 т ще продължат да заплащат винетка, която вече ще бъде електронна и ще важи за период от една година, считано от датата на закупуването й. "Въвеждането на електронната винетка, ще прекрати кражбата на сегашните хартиени стикери, каквато практика има напоследък", отбелязва министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. В прессъобщението се упоменава още, че ТОЛ таксата и електронната винетка ще се заплащат за всички магистрали и пътищата от първи и втори клас. По отношение на третокласна пътна мрежа ще те важат за тези пътища, по които преминават тежкотоварни превозни средства. Това важи за около 17 000 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа. За около 3 000 км пътища, които водят до малки населени места, такса няма да се заплаща. Възложител на процедурата за въвеждане на ТОЛ системата ще е Агенция „Пътна инфраструктура“. Ще бъде изграден ситуационен център, в който ще работят съвместно екипи на АПИ и Министерството на вътрешните работи. Предвижда се и 50 мобилни екипа да патрулират, а също така да бъдат закупени нови 50 мобилни камери и да се увеличат рамките със стационарни камери, така че техният брой да достигне 300. От МРРБ съобщават, че през 2016 г. предстои и преструктурирането на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, която ще бъде закрита и дейността й ще се поеме от Агенция "Пътна инфраструктура". Очаква се да бъде въведен и нов модел в управление на пътните проекти.