Новини

Инж. Лазар Лазаров: Има възможност по чисто инженерни способи отсечките от автомагистрала „Хемус” да бъдат оптимизирани

Агенция „Пътна инфраструктура” преговаря с фирмата „Автомагистрали Черно море" за актуализация на сключения през 1995 г. договор за изграждане на 7-километрова отсечка на магистрала „Хемус” от Шумен. Това съобщи пред журналисти министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Той изрази очакванията си проектът да започне следващата година. До няколко дни е възможно да бъде постигнат конкретен резултат по преговорите. За изграждането на отсечката ще се използват спестени средства в размер на 16 млн. лв. от бюджета на министерството за миналата година, които са били за строителни проекти с надути бюджети. „Категорично мога да обявя, че ще стартираме тази отсечка, дори да не ни стигнат тези пари, защото тя не може да бъде изпълнена и за една година. Вероятно ще отнеме поне две години, така че остатъкът ще бъде предвиден в бюджета за 2012 г.”, коментира министърът и допълни: „Сключеният договор е както на „Марица” - по анекс и половина на километър, по лев на кг и така 30 години. Юристите в АПИ са категорични, че сключеният договор е валиден, макар че той е преди хиперинфлацията.” Има възможност по чисто инженерни способи отсечките от автомагистрала „Хемус” да бъдат оптимизирани, без да се загуби нито бързината на придвижване, нито комфортът. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров в предаването „Денят започва” по БНТ. „Премиерът буквално след разчетите, които му бяха направени, прецени, че средствата, които са необходими за изграждането на автомагистрала „Хемус”, са много големи”, посочи инж. Лазаров. По думите му, има възможност по чисто инженерни способи тези отсечки да бъдат оптимизирани, без да се загуби нито бързината на придвижване, нито комфортът. „С оптимизацията на тези параметри ще бъдат спестени много средства и то защото ще може трасето на магистралата да се движи максимално близко до терена”, заяви той. „В такива моменти, когато има невъзможност да се минава близко до терена, тогава се правят големи съоръжения като тунели и големи виадукти”, обясни инж. Лазаров. „По този начин, като се намали проектната скорост до тази, която към настоящия момент се използва в държавата, ще бъдат спестени поне два тунела и няколко виадукта, което ще намали стойността значително”, смята той. Инж. Лазаров уточни, че има разлика между проектна и експлоатационна или административно ограничената скорост на пътя, която е с около 30 км по-ниска от експлоатационната.